sellen

Alla inlägg under november 2012

Av sellen - 30 november 2012 18:46

Tjenare alla läsare:) Här kommer fler underbara musik tips men bye bye alla läsare:)



Av sellen - 30 november 2012 18:25

Tjenare alla lässare:) Idag hade vi No som första lektion och våran lärare var ledig så vi hade vikarie. Våran öllärare hade ju delat upop oss i grupper igår spå idag var man i grupperna och pratade om hur man ville att bron skulle va och så ritade man en skiss. Efter No lektionen hade vi Svenska och där gjorde vi en " Kompisrespons" asså alla var klara med sitt häfte med arbets området " Kompisar" och så delade våran lärare ut en lapp där det stog olika punkter som man skulle tänka på när man läste igenom den andras häfte och det var tillexempell stavning,kännslor i texterna,om man tycklte framsidan var bra och om den visade tydligt vilket arbetsområde vi hade jobbat med  och lite till och det tyckte jag var kul. Sen hade vi Engelska och där fortsatte jag skriva på min framgångsrika persom men jag är inte färdig så jag får skriva klart det nu i helgen. Efter Engelskan hade jag franska och där hade vi prov, det gick väl helt okej på provet men jag var närvös men jag försökte ändå hålla det på en lagom nivå. Efter franskan hade vi matte och där fortsatte vi gå igenom på tavlan och det gick bra. Sen var det lunch och efter lunchen hade vi So. På So lektionen fick vi våra geografik böcker och sen fick vi reda på vad vi fick på läxförhöret som vi gjorde i onsdags förra veckan och jag fick 12/15 så det är jag jätte glad och stolt över. Sen gjorde  " Veckans extra uppgifter" och där kunde man jobba själv eller två och två och jag jobbade  med Louise i min klaass och det gick bra och vi hade det kul. Sen fick vi en karta över kina för vi ska jobba med kina så vi  fick då en karta och sen fick vi en kartbok och så skulle vi skriva in huvudstaden och sånt där på kartan. När jag kom hem tog jag något att äta ,bytade om och sen åkte jag til tennnisen. Det gick jätte bra på tennosen idag, mina servar sat jättebra idag så det är jag jätte glad över men det är ju också för att jag har tränat och aldrig gett upp. När jag kom hem var det mat och sen efter maten gick jag och dushade och nu sitter jag vid dator och slappar. Ikväll vet jag inte vad vi ska göra men jag vet vad jag ska göra i helgen nämligen att PLUGGA!!!!! ass ni måste tro att jag är värsta plugghästen men asså jag har ganska mycket att göra så om jag inte gör det får jag värsta paniken typ hahahaha men bye bye alla läsar och ha en fortsatt trevlig Fredag:)

Av sellen - 30 november 2012 15:14

Tjenare alla läsare:) nu kommer en bildbomb men bye bye alla läsare:)

Av sellen - 29 november 2012 18:51

Tjenare alla läsare:) Idag hade vi No som första lektion och där redovisade vi om våra sjukdomar som vi hade skrivit om och en från varje grupp satt med en annan grupp så  alla hade olika grupper så den som jag jobbade med sattinte i samma grupp som mig utan det var andra som hade skrivit om andra sjuksdomar. Jag tyckte det var ett bra sätt att redovisa men vi var liksom sex stycken i den gruppen jag satt i och några hade liksom skrivt 3 eller 4 sider så det blev ju mycket att ta in så man blev trött. Efter No lektionen hade vi matte och där gick vi igenom på tavlan till provet på torsdag och det gick bra. Efter matten hade min gfrupp No igen och där delade våran lärare in oss två och två för vi ska bygga broar av glasspinnar. När läraren hade delat in oss så skulle vi läsa i våran bok och svara på frågorna och sen skulle man rita upp hur man viölle att ens bro skulle se ut. Efter No lektionen hade vi lunch och efter lunchen hade vi gympa. På gympan hade vi vollyboll igen och inann lektionen var slut så fick vi våra omdömen i gympa och jag fick E på allting så det är jag glad över. Sen hade vi svenska och där fortsatt jag med häften med ordkunskap i. När jag kom hem pluggade jag franska till provet imorgon och efter ett tag tog jag ett break. Sen var det mat och efter maten pluggade jag lite franska till. Efter ett tag kom min mamma hem hem och då bestämmde vi att  skulle gå igenom franskan sen när hon kommer hem från träningen. Nu sitter jag här vid datorn och chillar men jag är faktiskt litre närvös inför provet men jag försöker tänka atrt jag kan. Ska snart kolla på det en liten stund igen och sen går jag och manmma igenom det sen när hon kommer och sen räcker det för idag för sen har jag pluggat as mycket på det. Sen ikcväll är det Revenge så det är nice men bye bye bye alla läsare:)


Ps: Jag blir jätte närvös när jag ska ha ett prov och kan inte koppla av och mår jätte dåligt. Jag mår jätte dåligt när jag har gjort provet och sen när jag ska få tillbaka provet. Kan inte ni ge förslag hur jag ska göra för inte bli så närvös inför ett prov och sen när jag ska få tillbaka provet, det skulle var jätte gulligt om ni gjorde det för jag mår verkligen jätte dåligt.

Av sellen - 28 november 2012 19:14

Tjenare alla läsare!!!!! Idag hade vi Engelska som första lektion och där forsatte vi medvårt arbete eller skrev om om våran framgångsrika person, jag fortsatte på vårat arbete.  Efter engelskan hade vi So och vår lärare var sjuk var sjuk fortfarande så vi hade vikarie. Vi gick ihoppa två och två så skulle man skriva om floder och jag var med min kompis Hampus och det gick bra. Sen hade min grupp musik och där spelade jag piano till låten " We are never ever getting back togheter" och det sådär i början men sen gick det bättre så det är bara att fortsätta träna så ska jag nog sätta det tillslut. Efter musiken hade vi bild och där gick våran lärare igenom uppgiften som jag och Hampus  hade börjat på förre veckan, nu är jag färdig med min skiss så jag ska fråga våran lärare vad jag ska göra nu. Efter bilden var det lunch och efter lunchen hade jag Franska. På franskan gjorde vi först en hörövning och sen fick vi öva till provet som är på Fredag. Sen hade vi svenska och där fortsatte vi med att göra klart vårt arbete och dsätta ihopp det till ett häfte och nu är jag äntligen klar med mitt häfte och jag blev riktigt nöjd ,nu när man är klar ska man jobba med ett häfte med ordkunskap. Nä'r jag kom hem var min pappa pch lillbror hemma så jag sa hej till dem och sen slappade jag lite och kollade på tv. Efter ett tag så gick jag upp på mitt rum och pluggadee till Franska provet. Sen kom min mamma hem och efter en liten stund var det mat. Efter maten pluggade jag till franska provet igen och efter en halvtimme gick jag och mamma igenom franskan och de gick helt okej, jag har lite saker som jag ska kolla lite extra på för jag är osäker på dem. Nu sitter jag har vid datorn och bloggar och chillar, kanske går ut och springer om en stund fast jag vet inte men bye bye alla läsare:)

Av sellen - 27 november 2012 19:59

Tjenare alla läsare:) Idag hade vi gympa som första lektion och där spelade vi vollyboll. Vi hade först en uppvärmning och sen fick vi öva på lite slag och sen spelade vi. Jag var i samma lag som Emma,Beata, Louise och det gick bra, vi vann inte men vi kämpade på bra ändå tyckte jag. Efter gympan hade vi So och vår lärare var sjuk så vi hade vikarie. På so lektionen så gjorde vi nutidsfrågor och sen gick man ihoppa två och två och diskuterade om varför vi läser Geografi. Sen hade jag franska och där så gick vi igenom lappen där det står vad vi ska läsa på tills provet på Fredag och efter det fortsatte vi att jobba i våra övningsböcker. Efter franskan hade vi So igen och där sån gick vi genom vad vi hade skrivit om varför vi läste Gegrafi , efter det så skulle vi skriva en eller några fler meningar om tillexempell spåk,Mat,kultur,religion,Djur och många fler och man kunde gå ihoppa två och två eller var själv och sen när man var färdig skulle man redovisa det för klassen. Jag och min kompis Hampus var i samma grupp med den uppgiften och det gick bra. Efter So lektionen hade vi lunch och sen hade vi matte. På matten gick vi i genom på talvlan till provert som jag skulle ha på Torsdag men våran lärare ändrade det för det var vissa saker han vill gå igenom med oss så matteprovet är nästa Torsdag istället. Efter matten hade vi Engelska och där hade vi muntligt förhör på gloserna och sen läste vi igenom texten som vi också hade i läxa. När jag kom hem tog jag något att äta och bytade om och sen åkte jag till tennisen. Det gick bra på tennisen men jag var seg i kroppen idag men det var inte så konsigt för jag är förkyld och sen så har jag ju varit sjuk också. Mina servar gick helt okej idag men det är som dem säger " För att få färdighet krävs det träning" och det är ju helt rätt ju så jag ska fortsätta träna på servarna så ska dem nog sitta tillslut. När jag kom hem från tennisen var min mamma och lillvor hemma så jag dsa hej till dem och sånt och sen gick jag och dushade. När jag hade dushat bytade om och sen slappade jag lite. Efter ett tag kom min pappa hem som hade handlat och efter ett tag var det mat. Efter maten pluggade jag inför Franskaprovet som är på Fredag, det gick bra men jag är lite närvös men jag försöker  tänka att sakerna som står på lappen kan jag om jag bara tänker till ordentligt. Efter att jag hade pluggat ett tag på Franskan kollade jag på dem sissta två avsnitten av Portkod1321 och den slutade bra tycker jag och jag tyckte det var synd att det bara var tio avsnitt för den var riktigt bra.  Efter jag hade kollat på Portkod1321 så drack jag te med familjen och nu sitter jag här och bloggar och ikväll ska jag kolla på ett pogramm på tv men bye bye alla läsare:):)

Av sellen - 26 november 2012 20:54

Tjenare alla läsare:) klockan halv 6 i morse väckte jag,pappa och min lilebror min mamma och sjöng för henne för hon fyller år idag. Mamma bleb jätte glad för presenterna,jag gav henne en mugg där det stog I love you ,ett kort där det stog att jag älskar henne och så hade jag köpt hennes favorit choklad. Efter att vi hade sjungit för henne gick vi och la oss igen och sen halv sju gick jag upp och bytade om och åt frukost och sen halv 8 åkte jag till skolan. Idag hade vi syslöjd som första lektion och där satte vi våra rengnbågsfåglar på olika grenar som vi ska sätta upp på skolan pch när vi var färdiga med det fortsatte vi med vårt arbete. Jag fortsatte på min väska,vet inte om jag ska ge bort den i julklapp eller jag ska ha den själv till sommaren. Efter slöjden hade vi hemkunskap och där lagade vi kyckling och nuddel soppa och den var jätte god. Inann hemkuskapen var slut fick vi vårat omföme och jag fick lika många E som C så det blev jag jätte glad över. Efter hemkunskapen var det lunch.och sen var det mentorstid. På mentorstiden var vi i våra grupper och planerade inför discot. Sen Efter mentorstiden hade vi elevensval och där har jag musik men Emma som är i min grupp på mentorstiden behövde hjälp med dekorationerna så jag,Amanda och Matilda hjälpte henne och det gick bra. När jag kom hem var min mamma och min lillbror hemma. Jag pluggade Engelska och sen kom min pappa hem och efter en.kvart åkte vi iväg.och bowlade. Första rundan gick sådär tyckte jag men andra rundan gick väldigt bra. Eftet vi hade bowlat åt vi på resturang och det var as gott. När vi kom hem gick.jag ut och sprang och det gick jätte bra. När jag kom hem igen dushade jag och nu när jag har skrivit klart detta tänkte jag borsta tänderna,packa min gympaväska,kolla på dem Engelska gloserna i 5 minuter och sen gå och lägga sig så bye bye alls läsare.

Av sellen - 25 november 2012 19:22

Tjenare alla läsare:) Idag vaknade jag llite över 9 och då bytade jag om och sen åt jag frukost. Mamma hade gjort fruktsalad till oss och det var jätte gott. Efter frukosten pluggade jag lite matte och det gick bra. Sen gjorde jag mig iordning och sedan åkte jag och mamma till kyrkan. Jag ska ju komfirmera mig till sommaren så det här var vårt första möte typ.  Mamma lämnade av mig framför kykan och sen gick jag in. I kyrkan hade vi gudsjänst, vi sjöng psalmer,prästerna läste ur biblen,prästerna bärettade att man ska behandla varandra lika och sånt där. Vi var i kyran i två tiomar tror jag och sen gick alla sommarkomfirmander till församlingshuset.  Först väntade vi in alla och sen åt vi, det blev lasangne,bulle,salad och vatten. Jag satt vid samma bord med 4 andra tjejer. Två av tjejerna går på samma skola som mig och den ena går faktiskt i samma klass som mig hihi. Jag och tjejerna hade det trevligt och pratade mycket. När alla hade ätit upp så satte vi oss i en ring och så skulle man säga vad man heter och varför man just var där. Efter det körde vi bingo men inte med siffror utan med olika frågor så skulle man gå runt till varandra och ställa en fråga av alla dem frågorna som var på bingopappret . Frågorna handlade "om vad man kan" så om jag ställde en fråga till någon som var så här tillexempell "kan du stå på händer? " så om personen kunde det så skulle man skriva personens namn under frågan och sen när alla var  färdiga så skulle man bevisa tillexempell att man kunde stå på händer eller var nu frågan var så det var kul tyckte jag. Sen skulle man sitta mitt i mot varandra och så skuylle man rita av varandra utan att kolla på pappret och det var svårt och bilderna blev jätte fula iallfall mina men det var as kul. Efter det fick vi en bok och där skrev vi ner vad vi hade för förväntningar på dem här träffarna och lägerna som vi ska ha och efter det så satte vi oss i en ring och ställde frågor till varandra som tillexempell " Vad är din favorit mat". Sen var det fika och då blev det tårta och saft och det var jätte gott. Klockan 3 var det slut och då kom min mamma,pappa och min lillbror och hämtade mig och sen åkte vi till mina kusiner för mina föräldrar skulle hjälpa min moster med tvapparaterna. Närt vi kom till mina kusiner hade min moster bakat lussebullar så vi började med att fika och sen hjälpte mina föräldrar min moster med tv apparaterna. Nu har vi kommit hem för en stund sedan och snart ska bvi se soldsidan. Är ganska trött för jag har varit först på gusdjänst i två timmar och och sen två timmar där på församlingshemmet  med sommarkomfirmanderna så jag tror det blir en tidig kväll idag faktiskt men bye bye alla läsare:)

Presentation


Hejsan vad kul att du har hittat hitt:) Jag heter Ellen och är en glad och galen tjej hahaha som älskar att sjunga,spela teater,vara med kompisar och att träna.Spelar både tennis och är ute och springer när jag har tid :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag fortsätter med att ha "musik tips" eller ni vill att jag ska ha "dagens låt" i stället
 Fortsätta att ha "musik tips"
 Vet inte riktigt,tycker om båda två
 Ha"Dagens låt" istället
 Bry mig inte!!!!!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna något i gästboken

Här kan du översätta min blogg på olika språk

Bilder

             


Ovido - Quiz & Flashcards