sellen

Alla inlägg under maj 2013

Av sellen - 31 maj 2013 19:07

Tjenare alla läsare,här kommer fler musik tips men bye bye alla läsare:)



Av sellen - 31 maj 2013 19:04

Tjenare alla läsareJ Idag hade vi No som första lektion. Där började vi på ett nytt arbetsområde “Sex och samlevnad “. Vi skulle rita en tjej och en kille så skulle vi rita ut könsorgan och sånt där.Sen hade våran lärare ställt några frågor på tavlan tillexempel “Vad händer när man är i puberteten?” och så skulle man svara på det.


Efter No lektionen hade vi svenska. Där fortsatte vi att svara på frågor och citat och från boken som vi läser.


Sen hade vi Engelska. Där kollade vi på film och medans vio kollade på filmen fick vi ut våra matriser.


Efter engelsk lektionen hade jag franska. Där hade vi läxförhör på läxan som vi hade till idag. Efter det kollade vi på film.


Sen hade vi matte. Där fortsatte vi att räkna i nians matteboke en stund och sen pratade vi resten av lektionen.


Efter matte lektion var det lunch och efter lunchen var det So. På so lektionen hade vi redovisningar.


Efter skolan åkte jag direkt till tennishalen.Sen klockan tre var det dags för tennis.Det gick bra på tennisen idag tyckte jag.


När jag kom hem så duschade jag .Efter ett tag kom mamma, pappa och min lillbror hem. Efter ett tag började pappa med maten. Efter ett tag var det mat. Det blev kött med salad till middag idag och det var gott. Efter maten åkte jag till Ica och köpte naturgodis.


När jag kom hem så ringde jag min farmor och frågade henne hur det var med henne och det var bra med henne. Nu sitter jag här vid datorn och chillar men bye bye alla läsare och ha en trevlig helg :)

Av sellen - 30 maj 2013 18:03

Tjenare alla läsare J Idag hade vi No som första lektion. Först fick vi läs om njurarna.Sen pratade våran lärare lite om njurarna. Sen skulle vi skriva vad vi kom ihåg om njurarna och så var det en annan fråga man skulle svara på och det gick väl helt okej tyckte jag.


Efter No lektionen hade vi matte. Där började vi så smått i nians mattebok och det gick bra tyckte jag även om de första sidorna bara var repetition.


Efter Matte lektionen hade min grupp håltimme. På håltimmen var jag på biblioteket. Jag satt vid deras datorn och surfade lite.


Efter håltimmen var det lunch. Sen var det gympa.


På gympan spelade vi en slags brännboll. Man ska kasta eller skjuta iväg bollar istället för att slå med rack och det var kul tyckte jag.


Sen hade vi svenska. Där gick vi först igenom läsförståelsen som vi hade gjort för några veckor sedan. Sen svarade vi på frågor från boken som vi läser och lyssnar på.


När jag kom hem pluggade jag franska. Sen var jag vid datorn och surfade lite .Efter ett tag började pappa med maten. Vid fem tiden kom mamma hem. Efter ett tag var det mat. Det blev fläskytterfile med salad,klyftpotatis och sås till middag idag och det var jätte gott.


Nu sitter jag här vid datorn och chillar. Ikväll ska jag ut och springa  sen klockan nio är cdet dfags att se Revenge men bye bye alla läsare:)

Av sellen - 28 maj 2013 20:17

Tjenare alla läsare J Idag hade vi gympa som första lektion. Vi spelade brännboll och det var jätte kul.


Efter gympa lektionen hade vi So. Där skulle folk skriva ut sina arbeten .Dem som hade gjort det fick så länge öva inför den muntliga redovisningen som vi skulle göra men det tog för långtid med utskriften så vi hann inte.


Sen hade jag franska. Först pratade vi lite allmänt. Sen hade vi förhör på läxan som vi hade till idag. Efter det fick vi en ny läxan som är tills på Fredag.


Efter franskan hade vi So. Det fanns inga salar lediga för niorna behöver rätt många salar till sitt spex så vi gick en promenad istället.


Efter So lektionen var det lunch och sen var det matte. Där fick vi reda på vårat matte prov och det hade gått jätte bra för mig så jag är jätte glad och stolt över mig själv. . Sen pratade vi lite allmänt resten av tiden hihihi.


Sen hade vi engelska. I slutet av den engelska boken så fanns där diskussion frågor. Så vi blev indelade i olika grupper så diskuterade vi frågorna på engelska.


När jag kom hem tog jag en banan och ett glas mjölk och kollade på tv. Sen bytte jag om och sen fortsatte jag att kolla på tv. Sen klockan fyra var det dags för tennis. Det gick bra på tennisen men jag har spelat bättre faktiskt.


När jag kom hem var det mat. Det blev Hamburgare till mat idag och set var gott tyckte jag. Efter maten duschade jag. Sen pluggade jag franska och sen övade jag inför redovisningen i So. Sen var jag vid datorn och surfade lite. Nu sitter jag här vid datorn och chillar men bye bye alla läsare:)

Av sellen - 27 maj 2013 17:27

Tjenare alla läsare :) idag hade vi slöjd som första lektion.Där fortsatte jag på mina shorts. Trodde att jag skulle bli klar med shortsen idag men det blev jag inte.Så jag får göra klart shortsen på håltimmen på Onsdag.

Efter slöjden hade min grupp musik. Först sjöng vi några låtar och sen spelade vi till "Only teardrops" och det gick bra tyckte jag.

Sen hade min grupp No.Där skulle man skriva en kort sammanfattning av en artikel som vi hade läst. Om man var klar med det då skulle man läsa i biologiboken och svara på frågor. Jag och Hampus var klara med sammanfattningen så vi hjälptes åt med frågorna i boken.

Efter No lektionen var det lunch och sen var det mentorstid. Där pratade vi lite allmänt.

Sen efter mentorstiden brukar vi har elevensval men det blev inställt för att lärarna skulle ha möte angående niornas spex.Så vi fick sluta.

När jag kom hem så var min pappa och lillebror hemma. Sen pluggade på franskläxan och det vi ska redovisa muntligt för våran lärare. Sen var jag vid mobilen. Efter ett tag började pappa med maten och då hjälpte jag til att duka.

Efter ett tag var det mat. Det blev korvstroganoff till middag idag och det var jättegott. Nu har vi precis ätit och ku sitter jag här vid mobilen och chillar.Tänkte ut och springa i kväll.

Min farmor fyllde år i Måndags så igår åt vi på restaurang och sen bowlade vi. Det var jättekul och det var kul att träffa farmor och mina kusiner Freja och Molly. Sen var det kul att träffa min farbror och hans fru såklart också . Föresten på resruragen åt jag en biff med två majskolvar och vitlöksbröd och det var jättegott men bye bye alla läsare :)

Av sellen - 25 maj 2013 17:19

Tjenare alla läsare :) idag vaknade jag lite över nio.Sedan gick hela familjen ner och åt frukost.Mamma satt in såna bullar man ska ha i ugnen. Efter ett tag var bullarna klara och det var jätte gott.

Efter frukosten spelade jag Sims.Efter en timme eller något så pluggade jag franska.Först pluggade jag på läxan som vi har tills på Tisdag och sen övade jag på det som vi ska redovisa muntligt inför vår lärare.

Efter det så surfade jag på interner. Sen vid tolv så stekte mamma Hamburgare och det var jättegott.Efter vi hade ätit så åkte jag och mamma till Nova Lund för jag behövde nya kläder nu när det börjar bli sommar.

Jag hittade väldigt många fina saker.Jag köpte ett par jättesnygga och coola shorts,ett par shorts som är som mjukisbyxor fast kortare.Jag hittade också ett par snygga vita skor och allt detta hittade jag på Stadium.

Sen hittade jag ett par svarta tränings shorts som var rosa inuti.Sen hittade jag ett svart linne och en svart träningsjaka så det blev ett helt träningsset hihihi. Allt de hittade jag på Cubus.

När vi hade shoopat färdigt så åkte vi till Coop och köpte det vi behövde till maten ikväll.

När vi kom hem så rensade jag min garderob.Jag märkte det innan idag och det var jättestökigt där inne så jag tyckte det var dags för rensning. Efter det så la jag in det jag hade köpt.

Nu ligger jag här i sägen och slappar men bye bye alla läsare :)

Av sellen - 24 maj 2013 22:25

Tjenare alla läsare:) här kommer fler musik tips men bye bye alla läsare och ha en trevlig helg :)




Av sellen - 24 maj 2013 22:22

Tjenare alla läsareJ Idag hade vi No som första lektion. Där så skulle vi skriva om vad vi viste om blodet och immunförsvaret. Det gick bra tyckte jag. Man fick gå när man var klar.


Efter No lektionen hade vi Svenska. Där fortsatte vi att svara på frågor och citat från boken. Jag är klar med frågor och citaten så jag jobbade i vårat ordkunskaps häfte.


Sen hade vi engelska och då fortsatte vi att läsa i våra engelsk böcker. Jag är klar med boken, men i slutet av boken så var det några frågor som man skulle svara på så jag gjorde det men tyvärr hann jag inte alla så jag får göra dem imorgon.


Efter det hade jag franska. Först hade vi förhör på läxan muntligt. Sen fortsatte våran lärare med det muntliga, att man ska bäretta om Sverige för henne. Som tur var så hann hon inte ta mig idag så jag har mer tid på mig att öva hihihi.


Sen hade vi matte. Där hade vi matteprov. Det gick jättebra på matteprovet tyckte jag.Men tyvärr hann vi inte med B delen så vi ska göra den på Måndag.


Sen hade vi lunch och efter lunchen hade vi So. På So lektionen fortsatte vi skriva på våra arbeten.Jag är klar med mitt arbete så jag fick läsa artiklar om Kina och Indien hahaha.


Efter skolan åkte jag direkt till tennishalen. Sen klockan tre var det dags för tennis.Det gick jätte bra på tennisen idag tyckte jag.


När jag kom hem så var min mamma och lillbror hemma. Efter ett tag började mamma med maten och jag gick och duschade. Efter det så hjälpte jag till att göra salad. Klockan fem kom mormor och morfar.Dem åt middag hos oss och det var trevligt.


Efter maten åkte jag i väg till Ica köpte naturgodis.När jag kom hem så fikade vi och då åt jag milt naturgodis. Vid lite över sju så åkte mormor och morfar. Sen kollade jag och mamma på film. Nu sitter jag här vid datorn och chillar men bye bye alla läsare:)

Presentation


Hejsan vad kul att du har hittat hitt:) Jag heter Ellen och är en glad och galen tjej hahaha som älskar att sjunga,spela teater,vara med kompisar och att träna.Spelar både tennis och är ute och springer när jag har tid :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag fortsätter med att ha "musik tips" eller ni vill att jag ska ha "dagens låt" i stället
 Fortsätta att ha "musik tips"
 Vet inte riktigt,tycker om båda två
 Ha"Dagens låt" istället
 Bry mig inte!!!!!

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna något i gästboken

Här kan du översätta min blogg på olika språk

Bilder

             


Ovido - Quiz & Flashcards