sellen

Alla inlägg under januari 2013

Av sellen - 31 januari 2013 19:36


Tjenare alla läsare:) Idag hade vi No som första lektion. Där så repeterade våran lärare det här med Ljusets brytning. Efter det så gick vi igenom frågorna som vi hade i läxa tills idag. Sen så fick vi ett papper där vi skulle rita ljusets brytning och det var väldigt svårt tyckte jag


Efter No lektionen så hade vi matte.


På matten så fortsatte vi att räkna i våra matteböcker och det gick jätte bra.

Efter matten så hade jag håltimme.


Jag åkte hem på håltimmen.När jag kom hem så slappade jag först en stund vid teven .Efter ett tag så värmde jag rester från maten igår. Sen så bytade jag om för vi har gympa direkt efter håltimmen. Efter det så fortsatte jag slappa vid teven och sen 12.45 åkte jag tillbaks till skolan igen.


På gympa idag så hade vi boxning och brottning .Förs hade vi en genomgång på tavlan och sen så hade vi uppvärmning .Efter uppvärmningen så körde vi lite övningar med vanlig boxning och efter det så gjorde vi någon övning med thai boxning .Sen så körde vi någon övning med brottning och det var jätte kul.


Efter gympsan så hade vi svenska.


Igår så blev jag ju klar med min bok så idag så gjorde jag en sammanfattning av boken .Efter jag hade gjort sammanfattningen så valde jag min andra bok och så började jag läsa i den.


Nätr jag kom hem så övasd jag på min låt som jag hade i läxa idag i solo sång. Efter det så pluggade jag franska och Engelska. Sen kom mamma hem och efter ett tag så värmde hon varma bullar. Efter ett tag var varma bullarna klara så vi åt dem. Sen så åkte jag och mamma till solo sången.


Det gick jätte bra på solo sången idag. Jag har fått “Måndags barn” av Veronica Maggie i läxa till nästa Torsdag. Efter solo sången så körde jag och mamma inom Netto och köpte mjölk och juice.


När vi kom hem så gick jag ut och sprang. Det gick jätte bra att spring men ganska kallt.


När jag komm hem så hade manmm kokat ägg till mig så jag åt en äggmacka och drack ett glas mjölk. Efter det så förhörde mamma mig på So läxan som jag har tills i morgon och det gick jätte bra men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 29 januari 2013 20:18


Tjenare alla läsareJ Idag så hade vi gympa som första lektion.Först så gick vi igenom vasd vi skulle göra och efter det så körde vi en uppvärmning. Efter det så gick våran lärare igenom övningarna.Sen så körde vi cross fit . Det var jobbigt men det var ändå kul.


Efter gympa lektionen ¨å hade vi So. Där så var det två stycken grupper som redovisade .Efter det så kollade vi på en bild på en sida i boken och så skulle man berätta vad man såg.


Efter so lektionen så hade jag franska. Först så pratade vi om vad vi tyckte om filmen som vi hade sett. Efter det så gick vi igenom uppgifterna i våra övningsböcker som vi hade i läxa tills idag. Efter det så gick vi igenom den nya läxan som vi har tills på Fredag.


Efter fransk lektionen så hade vi So igen. Där fortsatte vi att kolla på bilden i boken och efter det så kollade vi på en film.


Efter So lektionen hade vi lunch och efter lunchen så hade vi matte.


På matten så fortsatte vi att räkna i våra matteböcker. Innan lektionen var slut så fick vi läxa tills på Torsdag.


Efter matte lektionen så hade vi Engelska .Där så delade våran lärare ut våran läxplanering fört dena terminen. Vi ska ju redovisa om en artist och om artistens sång efter som vi arbetar med “Music så vi pratade om hur vi skulle redovisa det. Efter det så delade våran lärare ut planering för hur vi ska jobba med vårat Engelsk arbete. Sen så fick vi börja jobba med vårat Engelsk arbete. Har inte bestämt mig om vilken artist och sång jag skriva om.


När jag kom hem, så trog jag en macka och ett glas mjölk. Efter det så bytade jag om och sen kollade jag på tv. Sen klockan fyra var det dags för tennis. Det gick bra på tennisen idag.


När jag kom hem så var det mat.Jag och min lillbror fick grillad kyckling och salad och mamma och pappa fick ungsbakad potatis med curry dressing i.


Efter maten så gick jag och duschade .När jag hade duschat så pluggade jag på gloserna i Engelska. Sen övade jag på min låt som jag har i läxa i solo sång. Efter det pluggade jag Franska .Sen pluggade jag So och efter det så läste jag ur min bok som vi läser på svenskan.


Nu har jag, mamma och min lillbror för en stund sen ätit varsin macka och druckit te. Klockan nio ska jag kolla på ett pogramm på tv men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 28 januari 2013 20:30

 

Tjenare alla läsareJ Idag så hade vi slöjd som första lektion.Där så fortsatte jag meed min väska och det gick väl helt okej.Men när jag satt vid symaskinen så gick den här jävla tråden av hela tiden och det var jätte irriterande.


Efter slöjden så hade vi musik.


När vi precis hade börjat lektionen så gick brandlarmet för att det hade brunnit i en papperskorg så det kom rök och det lugnt hemskt. Så alla fick gå ut.


När lärarna hade fått bekräftat att det var okej att gå in igen så fick vi gå in. På musiken så redovisade en sin låtanalys och sen efter det så skulle vi ta olika ackord på gitarr .


Efter musiken så hade vi No.


På no lektionen så gjorde vi en labb pock det gick bra. Efter det så visade våra lärare två stycken labbar. Efter det så berättade hon att vi skulle skriva slutsatser till labben som vi hade gjort och den ena labben som hon hade visat och vi skulle göra slutsatsen tills nästa Torsdag.


Efter no lektonen var det lunch och efter lunchen var det mentorstid.


På mentorstiden så bestämde vi var vi ska åka på klassresa och vi bestämde att vi skulle åka till Sövde. Efter det så bestämde vi vad vi mer skulle sälja för få in mer pengar. Vi bestämde art vi skulle sälja såna här “ New Body” plus att vi ska ha ett disco i April.


Efter mentorstiden så hade vi elevensval.


På elvensval så ritade jag olika kläder och det var kul.


Efdter elvensval så var det kör.


På kören så sjöng vi några låtar och sen så körde vi två olika lekar och det var jätte kul.


När jag kom hem så läste jag min bok som vi har i svenskan och pappa började med maten. Efter ett tag var det mat.Det blev pannkakor till middag idag och det var väldigt gott.


Efter maten så pluggade jag på gloserna i Engelska. Efter det så övade jag på min låt som jag har i solo sång.Sen så pluggade jag So .Efter det så gick hag ut och sprang och det gick jätte bra.


När jag kom hem så gick jag och duschade. När jag hade duschat så tog jag en macka och et glas mjölk och sen så fortsatte jag att läsa utr boken som vi har i svenskan men bye bye alla läsareJ


Av sellen - 27 januari 2013 19:37


Tjenare alla läsareJ Idag vaknade jag lite över tio tiden. Jag och familjen gick ner och åt frukost. Efter frukosten så läste jag min bok som jag har i svenskan. Sen klockan 11 var det dags för städning.


Efter städningen så pluggade jag franska.Vi hade fått några uppgifter i våran övningsbok i läxa så jag gjorde dem. Efter jag hade gjort uppgifterna i franska så pluggade jag på gloserna i Engelska som vi har tills på Fredag.


Efter det så tog jag en paus.Jag slappade vid teven och mobilen. Vid ett tiden så värmde mamma spagetti och köttfärssås som hade blivit över från i Fredags.Till efterät så tog v i varsin kladdkaka i en muffinsform som vi hade bakat i går.


Efter det så gjorde jag No läxan. Efter det så satte jag på datorn och spelade sims. Sen klockan halv fem så lämnade mamma mig vid Arlövs bibliotek . Det är minnes dag av förintelsen idag så jag var där med min konfirmations grupp.Först så samlades vi vid biblioteket.Efter det så fick alla tända en fackla så gick vi i en parad till Arlövs kyrka.


I kyrkan så bjöds det på musik och tal och det var trevligt. Efter dem som hade uppträtt och haft tal så var det fika. Jag stannade inte kvar på fika så min mamma kom och hämtade mig.

När vi kom hem så började mamma med maten och jag hjälpte till. Det blev hemma gjorda pizzor och det var jätte gott.


Vill ut och springa men det är kallt som fan plus att det har snöat eller vet inte om det snöar nu men det har kommit en hel del snö. Så jag ska nog göra styrkeövningar istället men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 26 januari 2013 21:22


Tjenare alla läsareJ Idag vaknade jag vid lite i nio tiden. Jag var sugen på bullar till frukost så jag åkte i väg till Ica och köpte bullar.När jag kom hem så åt vi frukost.


Efter frukosten så slappade jag vid tven.

Vid kvart över elva så gick jag ut och sålde gräddbullar. Det gick jätte bra för dag fick jag sålt alla gräddbullarna. Medans jag var ute och sålde gräddbullar så åkte mamma i väg och hjälpte min moster med någon sak.


När mamma kom hem igen så åkte vi till Mobilia. Jag hade fått så mycket presentkort nu i julklapp och sånt där så idag blev det shopping. Hittade snygga kläder på både Hm, Lindex, och Vero Moda.


När vi hade kollat i några affärer så gick vi till et ställe som där man kunde få smoothie och massa annat. Jag tog yoghurt med någon slags bär och något annat och det var jätte gott. Efter det så fortsatte vi att gå runt lite till.

När vi hade varit där i två timmar eller något så åkte vi hem. Innan vi åkte hem så åkte vi inom Netto och köpte saker till maten.


När vi kom så hade pappa kommit hem från jobbet. Jag slappade vid teven. Efter ett tag gick jag ut och sprang och mamma började med maten.Det gick bra att springa idag men det var jävligt kallt.


När jag kom hem sån gick jag och duschade.När jag hade duschat så var det mat.Det blev tacos till middag idag och det var jätte gott.


Ett tag efter maten så bakade jag mamma kladdkaka i muffinsformar.Medans dem var inne i ungnen kollade jag och mamma på resor på internet. Efter 25 minuter var kladdkakan färdig. Vi lät dem svalna lite och medans dem svalnade så visspade jag och mamma vaniljvisp.


Efter det så åt vi dem och dem var jätte goda. Efter ett tag så körde jag och familjen utmaningar.Man hade en utmaning var och det var jätte kul. Tyvärr så vann jag inte men jag kom iallafall två hihihi men bye bye alla läsare J


 

Av sellen - 25 januari 2013 20:07


Tjenare alla läsareJ Idag hade vi No som första lektion. Där så pratade våran lärare om optik. Efter det fick vi tillbaka det som vi hade skrivit igår efter ha sett två filmer och det hade gått bra för mig så jag blev väldigt glad.


Efter No lektionen hade vi svenska. Där fortsatte vi att läsa våra böcker.


Eftr svenskan hade vi Engelska. Först så gjorde vi ett Quist. Vi ska börja på ett arbetsområde som heter “Music” så vi fick lyssna på en jätte känd låt och så skulle vi gissa vem artisten var. Efter det gick vi igenom läxan som vi har tills på Fredag. Lite senare så ska vi få skriva om en olika kända personer eller band inom musiken.


Efter Engelsk lektonen hade jag franska.


På franskan hade vi först muntligt förhör på läxan som vi hade till idag. Efter det så kollade vi klart på filmen som vi har sett. Efter filmen så skrev våran lärare våran läxa på tavlan.


Efter fransklan hade vi matte.


På matten så hade vi först lite genomgång på tavlan och sen så fortsatte vi att jobba i våra matteböcker.


Sen var det lunch och efter lunchen så hade vi So.


Först gick vi ner till datasalen och fortsatte att jobba med vårat arbete. Efter det så gick vi upp till klassrummet igen och då så redovisade några grupper. Min grupp var en av dem grupperna som redovisade idag och det gick väl helt okej tyckte jag.


Efter skolan så åkte jag till tennishalen. Sen klockkan 3 var det dags för tennis. Det gick bra på tennisen idag tyckte jag.


När jag kom hem så slappade jag vid teven. Sen kom min mamma och min lillbror hem. Efter ett tag började mamma med maten och då hjälpte jag till. Det blev spagetti med köttfärssås till middag idag och det var jätte gott.


Efter maten så gick jag och duschade. Efter det så åkte jag och mamma till Filippa i min klass och hämtade gräddbullar .Gräddbullarna ska vi sälja för att få in pengar till våran klassresa. Efter det så körde vi till Ica och köpte naturgodis till mig.


När vi kom hem så gick jag ut och sålde lite gräddbullar. Tänkte gå ut och sälja mer i morgon. När jag kom hem igen så gick jag och badade och åt mitt naturgodis. Nu har jag kommit upp från badet och sitter här vid datorn och chillar, Om en stund ska jag, mamma och min lillbror hitta på någonting men bye bye salla läsare och ha en trevlig helg


Av sellen - 24 januari 2013 20:56

 

Tjenare alla läsareJ Idag hade vi No som första lektion. Där så kollade vi på två stycken filmer. När vi hade sett dem så fick vi en liten rast. Efter rasten så skulle vi skriva ner på ett papper allt som vi hade lärt oss av dem här två filmerna och vi hade bara fem minuter på oss.


Efter No lektionen så hade vi matte.


På matten så räknade vi i våra matteböcker och det gick jätte bra.


Efter matte lektionen så hade min grupp No. Där så gjorde vi två stycken labbar och det gick bra.


Efter No lektionen var det lunch och efter lunchen hade vi gympa.


På gympan så gick vi först igenom svaren på läxan som vi hade i läxa till idag .Efter det så hade vi uppvärmning. Sen så spelade vi badminton. Vi spelade turneringar och när turneringarna var slut så körde vi rundbadminton.


Efter gympan hade vi svenska. På svenskan så fortsatte vi läsa våra böcker. Innan lektionen var slut delade våran lärare ut vårat provschema .


När jag kom hem övad jag på min sång som jag hade till i läxa idag i solo sång. Efter det så pluggade jag so och franska. Efter jag hade pluggat så slappade jag vid teven och pappa började med maten. Efter ett tag var det mat. Det blev ryggbiff med hasselbacks potatis och salad till middag idag och det var jätte gott.


Ett tag efter maten var det dags för solo sång. Det gick väl sådär på solo sången idag. Glömde bort texten och……. Ja det gick inte så bra men jag fick en ny läxa till torsdag så jag hoppas den går bättre.

När jag kom hem så pluggade jag so och franska. Efter ett tag så förhörde mamma mig på so läxan och det gick jätte bra.


Efter det så gick jag och min lillebror ut och sprang. Det gick väl helt okej, jag fick problem med andningen så jag fick lite panik men det är sånt som händer.


När jag kom vi kom hem så duschade jag. Efter det spå drack jag och familjen te och åt macka och kollade på tv men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 23 januari 2013 20:12


Tjenare alla läsareJ Idag hade vi Engelska som första lekton. Där gjorde vi färdigt vårt engelsk arbete. Vi skulle lämna in arbetet innan lektonen var slut, är äntligen klar med mitt arbeta så jag lämnade in den idag.

Efter engelskan så hade vi So.


På so lektionen så var vi i datasalen och skrev. Vi hade fått några uppgifter i går som vi skulle göra i grupp så vi fortsatte på det.


Efter so lektionen hade vi musik.

På musiken så fortsatte vi med våra låtanalyser. Jag är färdig med min så jag fick öva på några ackord på gitarr. Det var några andra tjejer som blev färdiga med sina låtanalyser så vi redovisade dom för varandra.


Efter musiken hade vi bild.


På bilden så fortsatte vi med det vi gjorde förra gången. Är väldigt trött så jag orkar inte skriva några detaljer.


Efter bilden var det lunch och efter lunchen var det franska.


På franskan så fortsatte vi kolla på filmen som vi började på i fredags, vi såg den även i går


Efter franskan hade vi svenska.


På svenskan så läste vi i våra böcker. Efter ett tag går vi igenom dem två sista frågorna på läsförståelsen. Efter det så bestämde vi när boken skulle var utläst.


När jag kom hem så gjorde jag min no läxa. Efter en timme var det mat. Det blev het korv pasta till middag idag och det var super gott. Efter maten fortsatte jag på min no läxa. Efter det gjorde jag min matte läxa. Sen pluggade jag franska och so.


Sen gick jag ut och sprang. Det gick bra men det var lite segt och det var jävligt kallt. När jag kom hem så duschade jag. Efter det så åt jag en macka och drack ett glas mjölk. Sen kollade jag lite till på franskan.

Nu ska jag,mamma och min lillbror dricka te så bye bye alla läsare J

Presentation


Hejsan vad kul att du har hittat hitt:) Jag heter Ellen och är en glad och galen tjej hahaha som älskar att sjunga,spela teater,vara med kompisar och att träna.Spelar både tennis och är ute och springer när jag har tid :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag fortsätter med att ha "musik tips" eller ni vill att jag ska ha "dagens låt" i stället
 Fortsätta att ha "musik tips"
 Vet inte riktigt,tycker om båda två
 Ha"Dagens låt" istället
 Bry mig inte!!!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna något i gästboken

Här kan du översätta min blogg på olika språk

Bilder

             


Ovido - Quiz & Flashcards