sellen

Alla inlägg under mars 2013

Av sellen - 31 mars 2013 18:38

Tjenare alla läsare:) idag vaknade jag lite i elva.Sedan gick familjen ner och åt frukost .Efter frukosten slappade jag vid mobilen.

Efter två timmar eller något så gick lag ut och sprang . Det gick bra men det var trögt men det är riktigt kanon väder idag så då kändes det bättre när jag sprang.När jag kom hem så duschade jag .Sen kollade jag på tv.

Vid fem tiden så åkte jag,mamma och min lillebror till stranden och gick där lite . Det var jätte mysigt att gå på stranden även om det blåser och är lite kallt. Efter vi hade gått på stranden lite så åkte vi till en korvkiosk . Där tog jag korv med mos och lingon .Nu är vi hemma och bara chillar men bye bye alla läsare :)

Av sellen - 30 mars 2013 20:55

Tjenare alla läsare:) Nu har vi precis kommit hem från påskmiddag hos min mormor och morfar.Det var trevligt,mina kusiner var också där och det var jätte god mat . Det blev lamm till middag och till efterätt blev det glas med chokladsås ,grädde och banan. Nu är vi hemma och gör inget specielt.Får se om vi spelar något eller något annat men bye bye alla läsare

Av sellen - 30 mars 2013 15:00

 

Igår


Tjenare alla läsare J Igår kom jag hem från min farmor. Jag har haft det jätte trevligt hos farmor. Vi har pratat, varit ute spelat ett spel och i Torsdags så åt vi vofflor och det var jätte gott. Sen har vi också kollat på olika program på tv på kvällarna.


När jag kom hem så min lillbror och mamma hemma. Min lillbror hade saknat mig jätte mycket så han kramade mig mycket. Farmor följde med in och sa hej men efter en liten stund så åkte hon hem. Jag har fått en ny mobil. Det blev en Iphone fyra, jag är så jävla glad för jag har velat ha en Iphone väldigt länge.


Vid fem tiden så åt vi rester från chili con carne som mamma och min lillbror hade ätit nu någon dag när jag hade varit borta. Efter maten så satt jag mest vid min nya mobil.Lite över sju så gjorde jag styrkövningasr och det gick bra .Sen klockan åtta kollade vi på let's dance.

 

 

Idag


Idag vaknade jag lite över nio. Sedan gick familjen ner för att äta frukost. Vi var sugna på frukostbullar som man värmer i ugnen. Så mamma satte in bullarna i ugnen. Efter ett tag var dem klara. Efter frukosten slappade lite vid mobilen.

Senare på förmiddagen så gick jag ut och sprang. Det gick bra men det var trögt .Men jag har inte sprungit på ett tag för vädret har varit så dåligt så det är inte så konstigt att det gick lite trögt. När jag kom hem så duschade jag.


Sen åkte jag och mamma till Nova Lund och shoppat. Det var trevligt och jag är jätte nöjd med mina inköp. Jag köpte en leopard kjol, en vit kofta ,en mysig slags kofta och en tunika av något slag. Efter vi hade shoppat så gick vi till ett ställe som är som Espresso House. Mamma köpte en macka och jag köpte yoghurt som var blandad med någon slags müsli och det var jätte gott.


Nu är vi hem och jag sitter här vid datorn och chillar. Ikväll ska vi hem till mormor och morfar och äta påskmiddag och det ska bli trevligt men bye bye alla läsareJ J


 

Av sellen - 25 mars 2013 20:27


Tjenare alla läsareJ Idag vaknade jag lite i nio. Jag gick ner och åt frukost. Efter frukosten spelade jag sims. Efter ett tag orkade jag inte spela sims mer så jag surfade på internet istället. Efter en timme eller något så slappade jag vid teven.


Sen kollade jag på en film på min dator. Klockan tolv åt jag lunch. Jag åt ett äpple och en knäckebröd.Vi hade inget hemma och jag orkade inte åka i väg och kölpa någonting. När filmen var slut så kollade jag på en annan film. Efter jag hade sätt halv filmen orkade jag inte ser mer så jag gick ut en runda. Ville egentligen ut och sprina men jag är förkyld och jag är väldigt hes och lite hostig och då är det inte bra att man är ute och springer. Men iallafall så jag gick den rundan som jag och mamma brukar ta när vi är ute och springer.


När jag kom hem igen så slappade jag vid teven. Sedan var jag vid datorn igen. Efter ett tag så vaknar min pappa som har jobbat natt. Lite i tre så gör pappa pannkakor. Efter ett tag så var det pannkakor. Medans jag och min lillbror åt pannkor åkte pappa och hämtade mamma och sedan åkte de och handlade.


Efter maten så var jag vid datorn igen. Efter någon timme kom mamma och pappa hem. Efter någon timme åkte mamma och tränade. Efter ett tag så gjorde jag Engelska. Jag fortsatte jobba på mitt engelsk arbete. Pappa gick och vilade för han ska jobbas natt idag igen. Sen pratade jag lite med min Farmor. Jag ska sova över där från Onsdag till Fredag och det ska bli jätte kul. Kvart över sju kom mamma hem från träningen. Efter en liten stund lämnade vi pappa på stationen och hämtade mammas cykel som var där.


Nu sitter jag här vid datorn och chillar. Klockan nio ska jag och mamma kolla på en tv-serie på teven men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 24 mars 2013 17:48


Tjenare alla läsareJ Nu har jag för en stund sedan kommit hem från Göteborg. Det har varit jätte kul i jätte kul i Göteborg. Det var jätte kul att träffa Saga igen. I Fredags när vi kom till göteborg åkte vi först till vårat  hotell. Vid hotellet så mötte vi Saga och hennes mamma sedan gick vi till en turkis restaurang och åt. Maten och efterätten var jätte god. Sen på kvällen pratade vi lite vad jag och saga skulle göra på Lördagen när min mamma och sagas mamma skulle på möte med turnersföreningen. Vi bestämde att vi skulle till universeum

 

På lördagen där så åt vi frukost på hotellet. Hotell frukost är ju så gott asså. Efter frukosten gick vi in poå våra hotellrum och gjorde oss i ordning. Sen så gick vi runda på stan och det var trevligt. Vi var inne på en stor galleria som hete “Nordstan” När vi hade varit där ett tag så åkte vi pendeltåg till universeum. Sedan åkte våra mammor dit mötet skulle vara.


Det var jätte kul på universum tyckte jag. Det var jätte kul at kolla på alla djuren så jag har tagit jätte många bilder hahaha. Jag tycker det är kul med deras olika avdelningar på universeumet. En avdelning heter “regnskogen” och någon heter “Sveriges natur” tillexempel. När vi hade gått runt ett tag så blev vi hungriga.Vi tog varsin korv med bröd och till efterätt tog vi en liten citronpaj och det var jätte gott. Sen gick vi till en avdelning där man kunde lösa olika mysterium och det var jätte kul. Sedan gick vii till en avdelning där man kunde pröva på att göra olika experiment och det var också jätte kul.


Efter vi hade varit där i några timmar så gick vi till ett annat slags museum som var ett konst museum. Där fans det en japansk fotoatumat .När man hade tagit fotot kunde man sätta på olika saker på bilden och sedan skicka det till sin mail så jag och Saga fotade oss i den. Sen mötte våra mammor oss utanför universumet. Sedan åkte vi till en byggnad där man kunde åka upp med en his till en våning där man kunde se ut över hela Götborg och det var jätte fin utsikt.


Sedan åkte vi pendel tåg till en resturang för vi skulle äta middag med turnersföreningen.

Det var vtrevlig på middagen. Det var jätte god mat så jag var jätte nöjd.När middagen var slut så gick vi runt lite i Göteborg innan vi gick till hotellet. När vi kom till hotell så kollade jag och Saga på film medans min mamma och Sagas mamma satt och pratade vid baren.


Idag så åt vi också hotell frukost. Sedan så gick vi in på våra rum och packade. Sedan gick vi till centralen. Där gick jag och mamma på pressbyrån och köpte drickyoghurt, kanelbulle, vaniljbulle och ett choklad. Sedan så vi hejdå till Saga och hennes mamma. Sedan gick vårt tåg 11:40. Fem över halv tre kom vi till Lund. Jag och mamma var hungriga så vi tog varsin Hamburgare på “Burger King” Sedan tog vi tåget hem.


Nu sitter jag här vid datorn och chillar. Är super nöjd över den här helgen, den har blivit jätte lyckad. Jag hoppas jag och mamma kan åka i väg så här för det är jätte trevligt. Det var jätte trevligt att träffa saga ,synd bara att vi inte kan träffas så ofta som jag vill för att vi bor långt ifrån varandra och sedan jobbar ju mina föräldrar på loven och sånt där. Men bye bye alla läsareJ


                   

Av sellen - 21 mars 2013 18:01


Tjenare alla läsareJ Idag gick jag upp klockan halv sju. Sen gick jag ner och åt frukost. Sen halv åtta åkte jag till min prao plats. När jag kom skulle barnen precis äta frukost. Efter frukosten fick de ha frilek. Då sate jag mig och ritade med några små tjejer.Vid nio tiden så var det dags för promenad.


Efter promenadenb fick barnen fortsätta att var ute en liten stund. Medans barnen var ute så gjorde jag och en fröken ordning för vi skulle överraska barnen med en överraskningsfest .När barnen tillslut fick komma in blev dom jätte glad när dem såg vad vi hade gjort och ställt fram. Det var chips,ostbågar,skumgodisar och saft fram dukat . Först fick de ta lite chips och sånt där sen körde vi “Hela havets stormar” två gånger. Sedan fick de dansa lite själva. Sen på slutet så körde vi dansstop två gånger.


Vid tolv tiden så var det dags för lunch. Det blev pasta med ost och skink sås och det var jätte gott. Efter lunchen så körde vi en lek som hete ”En bonde i vår by” Efter det så fick de leka fritt. Då gick jag och några barn in i ett rum och så satte jag på några låtar från min spotify och så skulle de gissa vad låten hete och det tycker dom är jätte kul. Sen klockan två åkte jag hem.


När jag kom hem så kollade jag på tv. Sen lite över tre kom min lillebror hem från fritids. Efter ett tag så är jag vid mobilen och surfar lite. Lite över fyra kommer pappa hem. Klockan fem börjar pappa med maten. Efter ett tag är det mat. Det blev korv med bröd till middag idag och det var jätte gott.


Nu sitter jag här vid datorn och chilla. Kan knappt vänta tills i morgon då jag och mamma åker upp till Göteborg där jag ska träffa min kompis Saga. Det kanske kommer in ett blogginlägg imorgon när jag och mamma sitter på tåget men jag vet inte. Jag vet heller inte om det kommer bli någor blogginlägg på lördag annars blir det på Söndag när jag och mamma kommer hem men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 20 mars 2013 18:47


Tjenare alla läsareJ idag gick jag upp klockan sju. Sen gick jag ner och åt frukost. Sen halv nio åkte jag till min prao plats. När jag hade kommit så bara fem minuter efter så var det dags för promenad.


Efter promenaden var det dags för fruktstund. Efter fruktstunden så var det en fröken som gjorde olika med barnen som tillexempel att barnen skulle ställa sig i storleks ordning. Efter det fick de leka fritt. Då satte jag på några låtar från min spotify och så skulle några barn gissa vilken låt det var.


Sen vid tolv var det dags för lunch. Det blev gulaschgryta med kokt potatis ch det var gott tyckte jag. Efter lunchen så läste en fröken ur en bok för barnen. Efter läsningen fick dec leka fritt.Då satte jag mig och ritade. Efter ett tag kommer en liten kille fram till mig och ger mig en täckning som han hade ritat till mig, asså han är så gullig .Sen vid halv tre var det dags för mellanmål. Sen klockan tre åkte jag hem.


När jag kom hem så kollade jag på teve. Lite över fyra kom min pappa och lillbror hem. Sen är jagh vid mobil .Halv fem kommer mamma hem. Efte lite mer än en timme så började pappa med maten. Efter ett tag var det mat. Det blev stekfläsk med potatis och salad till middag idag och det var jätte gott tyckte jag.


Nu sitter jag här vid datorn och chillar. Eftersom vädret är som det är så tänkte jag göra styrkeövningar senare i kväll men bye bye alla läsare J

Av sellen - 19 mars 2013 18:45


Tjenare alla läsareJ Idag vaknade jag halv sju. Sen gick jag ner och åt frukost. Halv åtta åkte jag till min prao plats. En liten stund efter att jag hade kommit var det dags för frukost för barnen. Efter frukosten fick de leka fritt. Då satte jag mig och ritade. Sen vid nio gick vi på promenad.


Efter promenaden var det dags för fruktstund. Efter fruktstunden så läste en fröken upp en ramsa och så skulle dem säga med och Sen sjöng barnen en sång. Senare på förmiddagen så skulle barnen göra en gubbe av formorna som de hade pratat om. Precis som med den andra uppgiften som de fick förra veckan när dem skulle göra ett his rektangelformat var de kul att se deras idéer.Jag gjorde också en sån gubbe och jag blev faktiskt nöjd med min hahahaha.


När alla var färdiga så fick de ha fri lek. Då satte jag på några låtar på min mobil och så var det några barn som skulle gissa vad låten hete och vad artisten hete och det tyckte det var jätte kul hihihi. Asen vid tolv var det dags för lunch. Det blev sprödbakade små flundror och det var ganska gott tyckte jag.

Efter lunchen så läste en lärare ur en bok för barnen. Efter läsningen fick de ha fri lek och då ritade jag. Sen åkte jag hem klockan två.


När jag kom hem så var min mamma hemma. Hon jobbade hemma idag för att de hade lovat snöoväder i dag men så blev det inte. Jag tog något lätt att äta och sen slappade jag vid teven. Klockan fyta var det dags för tennis. Idag var det bara jag på tennisen. Det var kul för då blir det ju mer match.


När jag kom hem så var det snart mat. Efter en liten stund var der mat. Det blev Fläskpannkaka idag till middag och det var jätte gott. Efter maten så gick jag och duschade. Efter det så gjorde jag lite Engelska. Jag kände att jag ville komma lite längre fram i mitt engelsk arbete.


Nu sitter jag här vid datorn och chillar. Längtar verkligen till Fredag när jag ska åka till Göteborg och träffa min kompis Saga men bye bye alla läsare J

Presentation


Hejsan vad kul att du har hittat hitt:) Jag heter Ellen och är en glad och galen tjej hahaha som älskar att sjunga,spela teater,vara med kompisar och att träna.Spelar både tennis och är ute och springer när jag har tid :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag fortsätter med att ha "musik tips" eller ni vill att jag ska ha "dagens låt" i stället
 Fortsätta att ha "musik tips"
 Vet inte riktigt,tycker om båda två
 Ha"Dagens låt" istället
 Bry mig inte!!!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna något i gästboken

Här kan du översätta min blogg på olika språk

Bilder

             


Ovido - Quiz & Flashcards