sellen

Alla inlägg under februari 2013

Av sellen - 25 februari 2013 19:27


Tjenare alla läsareJ Idag hade vi slöjd som första lektion.


Där fortsatte jag med mina shorts som jag började med innan lovet och det gick bra.


Efter slöjden hade min grupp hemkunskap.


Idag på hemkunskapen hade vi teori. Vi pratade om dem viktigaste näringsämnena.Våran lärare skrev om det på tavlan och så skrev vi av det. Efter det fick vi n 5 minuters rast för lektionen är 100 minuter lång. Efter rasten fortsatte våran lärare skriva på tavlan och vi skrev av. Efter det fick vi ett häfte där det fanns frågor som man skulle svara på.


Efter hemkunskaps lektionen hade vi lunch och efter lunchen hade vi mentorstid.


På mentorstiden pratade vi först om hur mycket tid på oss att planera inför vårat disco som vi ska ha i April. Sen berättade dem två som är med i elevrådet vad som hade sagts under elevrådet. Dem hade pratat om mat på elevrådet. Vi ska ha en önskevecka där eleverna får önska mat så vi skrev ner på tavlan vad vi ville ha för mat och vad vi inte ville ha för mat. Efter det så övade vi på våra pjäser och det gick bra.


Efter mentorstiden hade vi elevensval. Idag på elevensval var det bara jag och två andra tjejer från åttan för niorna gjorde någonting annat. Så vi hjälpte våran bildlärare att hänga upp olika bilder som personer hade gjort. Efter vi hade hängt upp bilderna tyckte våran lärare att vi hade varit så duktiga så vi fick sluta.


Efter elevensval har jag ju kör men jag är ju förkyld så jag orkade inte gå på kören. Så jag åkte hem i stället.


När jag kom hem pluggade jag No. Efter det pluggade jag Engelska .Jag pluggade inför engelsk provet som vi har på Onsdag. Efter det kollade jag på tv. Sen klockan fyra kom min mamma och lillbror hem. Efter ett tag började mamma med maten. Efter ett tag var det mat. Det blev pyttepanna till middag idag och det var gott.


Efter maten läste jag i häftena om träningslära och näringslära som vi har fått på gympan. . Efter det kollade jag på tv. Sen tjugo i sju gick jag ut en runda. Jag är ju förkyld så jag tog det lugnt idag igen. Nu sitter jag här vid datorn och chillar men bye bye alla läsareJ


Av sellen - 24 februari 2013 20:14


Tjenare alla läsareJ Idag vaknae jag lite över nio. Jag och familjen gick ner och åt frukost. Efter frukosten pluggade jag no Efter jag hade pluggat No läste jag i häftet om näringslära och träningslära som vi hade fått i gympa.


Sen hjälpte jag mamma med att baka en sockerkaka och det gick jätte bra. Sen halv ett kom mormor och morfar. När mormor morfar kom bjöd vi på sockerkaka och kaffe. Det var kul att mormor och morfar kom. Det var ju ett tag sen vi träffades.


Efter några timmar åkte mormor och morfar hem. Jag la till någonting på min sammanfattning. Efter det så gjorde jag några andra uppgifter som man skulle göra till den skriftliga redovisningen i svenska. Medans jag pluggade lagade pappa och mamma mat.


Erfter ett tag var det mat.Det blev en kinesisk gryta idag till middag och det var jätte gott.Efter maten gick jag ut en runda. Ville egentligen ut och springa men jag är väldigt förkyld.Jag har hört att man inte ska springa när man är förkyld så jag tog det lugnt idag och gick ut en runda i stället.


När jag kom hem igen så satte jag på datorn. Sen rensade jag min spotify lista lite. Efter det så tog jag två mackor och ett glas mjölk. Nu sitter jag här framför datorn och gör inget speciellt. Det är ju skola igen i morgon så jag får väl komma i säng i god tid idag men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 23 februari 2013 22:03


Tjenare alla läsareJ Idag vaknade jag lite över nio. När jag kom ner så hade mamma satt in varma bullar i ungen. Efter ett tag var bullarna färdiga. Efter frukosten pluggade jag Engelska. Jag pluggade inför Engelsk provet.


Efter två timmar gjorde jag och mamma oss inordning. Sen klockan 12 åkte vi till Malmö arena för vi skulle kolla på genrepet av Melodifestivalen. Vi gick på genrepet tillsammans med mammas arbetskamrat och hennes dotter så vi mötte dem på arenan.


Det var jätte kul på genrepet. Det var coolt med alla effekter och sånt där. Alla artister låter jätte bra när man är där men sen när man kollar på teven så på visa låtar så undrar man “Vad hände?” Det var svårt att ta bilden på grund av allt ljus med någon bild tog jag som ni kan se nedanför.


Efter genrepet så åt min familj tappas tillsammans med min mammas arbetskamrats familj och det var jätte trevligt. Det var riktigt gott med tappas så det rekommenderar jag verkligen.


Efter någon timme så gick vi till centralen för att ta oss hem. Tyvärr missade vi tåget så vi fick vänta en halvtimme på nästa tåg. Som tur var hittade mamma ett Espresso House så där tog jag och pappa varsin kaffe så det var mysigt.


Det var så kallt ute så när vi kom vi kom hem så bytte jag om till nattlinne och sen la jag mig i sägen och så rullade jag in mig i mitt täcke.


Sen klockan åtta kollade vi på Melodifestivalen. Jag har verkligen haft en riktig AWSOME DAG så jag är jätte glad. Imorgon kommer mormor och morfar till oss och det ska bli jätte trevligt att träffa den men bye bye alla läsare och ha en fortsatt trevlig Lördag J


   

 

Av sellen - 22 februari 2013 16:52


Tjenare alla läsareJ Idag vaknade jag klockan nio. Jsg gick ner och åt frukost. Efter frukosten gjorde jag klart min tredje episod. Efter det pluggade jag no. Vi kommer ha No förhör efter lovet så jag pluggade på det.


Sen tog jag ett break och då kollade jag på tv. Sen kom pappa hem.Han hade varit i väg och köpt lite saker till badrummet. När pappa kom hem började han med lunchen.Efter ett tag var det lunch.Det blev korv med bröd idag till lunch och det var jätte gott.


Efter lunchen fortsatte jag med min sammanfattning .Nu är jag äntligen klar med sammanfattningen så det känns bra. Sen var jag vid mobilen.


Efter någon timme gick jag ut och sprang. Det gick jätte bra att springa. När jag kom hem så duschade jag. Nu sitter jag här vid datorn och chillar. Ikväll ska vi äta middag hos min familjs kompisar och det ska bli kul men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 20 februari 2013 19:23


Tjenare alla läsareJ Idag vaknade jag lite över 20 över åtta. Jag, pappa och min lillbror gick ner och åt frukost. Efter frukosten gjorde jag klar min andra episod i svenskan och pappa åkte iväg och köpte en sak till badrummet(vi håller på att göra om badrummet där uppe) Efter jag hade gjort klar episoden pluggade jag till engelsk provet som vi har på Tisdag.


Efter det så spelade jag sims. Sen tjugo i tolv så gjorde pappa lunch och då hjälpte jag till. Till slut blev det lunch. Det blev falukorv med potatismos och salad och det var jätte gott. Efter en kvart åkte pappa till jobbet.

Efter lunchen var jag vid datorn.


Efter ett tag var jag vid mobilen. Sen spelade jag och min lillbror ett spel. Sen kollade jag på en film som gick på tv. Halv tre så gick jag och min lillebror ut en runda.


När vi kom hem så slappade jag och min lillbror vid teven. Sen klockan 4 kom min mamma hem från jobbet. Efter ett tag började hon med maten och då hjälpte jag till. Efter en halvtimme var det mat. Det blev så spagetti med köttfärssås och det var jätte gott.


Efter maten så läste jag i häftet där det stor om träningslära och sånt där som vi har fått i gympa. Vi kommer ha prov på det efter lovet så det var därför jag läste det. När jag hade läst klart så var jag vid datorn.


Sen kollade jag på teve.Sen halv sju gick jag ut och sprang. Det gick bra att springa men det är jävligt kallt så det tungt att sprina men jag klara det ändå.


När jag kom hem så duschade jag. Sen tog jag ett glas mjölk. Nu sitter jag här framför datorn och chillar men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 19 februari 2013 21:38


Tjenare alla läsareJ Idag vaknade jag halv sju. Jag gick ner och åt frukost.Efter frukosten kollade jag på tv. Lite i åtta så åkte jag och mamma till tandläkaren.


Det gick bra hos tandläkaren. Jag fick ta två stycken röntgenbilder. Jag hade inga hål så det känns jätte bra.

När vi kom hem så vr pappa uppe och åt frukost. Jag slappade vid teven. Efter ett tag så blev jag trött så jag gick och la mig i min säg och slappade lite. Sen lite i elva så åkte familjen in till stan.


Först kollade vi på kläder. Köpte inget men det var några kläder jag hittade som jag gillade. Efter det så gick vi in i en leksaksbutik för min lillbror ville gå in där och kolla på lego. Sen gick vi in i en affär och där köpte jag en mascara och en eyeliner och något annat som jag inte kommer ihåg vad det heter.

Sen köpte jag naturgodis.


Sen gick vi in på stadium och där köpte jag ett par nya överdragsbyxor. Efter det så gick vi till ett sälle där man kunde köpa toast, smoothie, juice och kaffe. Jag tog en toast och en kaffe och det var jätte gott


Efter det så gick vi in i en annan leksaks affär. Efter det gick vi in i en affär som hete “Design Torget” och det fanns roliga och trevliga saker där inne. Efter det gick vi in i en godis affär för mamma och pappa skulle köpa godis.


Efter det så såg vi bio. Vi såg “Röjar Ralph” och den var faktiskt riktigt bra.Efter bion så ville min lillbror kolla i leksaksaffären en gång till. Efter det så körde vi hem.


När vi kom hem så började jag på min andra episod i svenskan. Mamma och pappa åkte i väg och handlade till maten. Efter jag hade gjort episoden så var jag vid mobilen. Efer några timmar så gick jag och mamma ut och sprang. Det gick bra att spring idag., Men det var kallt idag så ibland var det tungt atrt springa men jag klarade det ändå.


När vi kom hem spå duschade jag. Sen var det dags för mat. Efter som vi inte var så hungriga efter bion så blev det bara något enkelt idag till middag. Det blev hemmagjorda räkmackor och det var jätte gott.


Nu sitter jag här vid datorn och chillar men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 18 februari 2013 19:29


Tjenare alla läsareJ Idag vaknade jag lite över nio. Jag gick ner och åt frukost. Efter frukosten kollade jag på tv. Efter två timmar eller något så fortsatte jag med dom här tre episoderna som tillhör en del av den skriftliga redovisningen som vi ska göra i svenska. Efter det så pluggar jag till Engelsk provet som vi har efter lovet. Efter det så pluggade jag No.


När jag hade pluggat färdigt så kollade jag på tv igen. Efter en timme så värmde jag rester fån i går till lunch. Efter jag hade ätit lunch så var jag vid datorn. Jag kollade på youtube och lite sånt.


Efter några timmar så var jag hungrig så då tog jag två mackor .Efter jag hade ätit dom så gick jag ut en runda. När jag kom hem så var jag vid mobilen. Efter en halvtimme så kom min lillbror hem från fritids. Sen tömde jag ur diskmaskinen och ställde in ny saker i den.


Klockan fyra kom pappa hem. Efter ett tag så spelade jag sims. Lite över fem kom mamma hem. När jag hade spelat sims så gick jag in på spela.se och spelade lite spel där. Efter det så gjorde jag klart en av episoderna i som vi skulle göra i svenskan.


Efter det så gick jag ut sprang. Det gick jätte bra att springa idag men det var jävligt kallt. När jag kom hem så gick jag och duschade. Nu sitter jag här vid daton och chillar.


Om ett tag ska vi äta mat. Mamma har sitt pass idag så det är därför det blir så sen mat men bye bye allas läsare J J

Av sellen - 17 februari 2013 21:14


Fredag


Tjenare alla läsareJ Louise i min klass fyllde år förra helgen så i Fredags så blev jag och några andra tjejer i klasen bjudna på en myskväll hemma hos henne.

min lillbror skulle också på kalasoch min mamma var tvungen att köra honom så jag åkte med Emma, hennes mamma körde oss till Louise.


När vi kom till Louise så pratade vi först lite och så. Louises föräldrar hade beställt olika pizzor så när alla hade kommit så åt vi pizza och det var jätte gott. Efter ett tag så körde vi en roliga lek som hete paketleken och det var jätte kul.


Sen så kollade vi på film och åt godis och chips och det var trevligt .


Sen klockan 10 var det slut och min mamma kom och hämtade mig Emma. Sen lämnade vi Emma hos sig och sen så åkte vi hem. Innan vi lämnade Emma så bestämde jag och hon att vi skulle åka och simma på Burlövsbadet dagen efter.


När vi kom hem så kollade vi på tv och sen efter ett tag gick vi och la oss.


 

Igår


Vaknade lite över nio. När jag kom ner så höll mamma på att koka ägg till mig.Tillslut var äggen klara så då gjorde jag en ägg macka. Efter frukosten så bytande jag om.Efter det så packade jag min simväska. Sen ringde jag Emma och frågade var vi skulle träffas. Vi kom fram till att vi skulle träffas hos henne.


Efter 10 minuter en kvart cyklade jag till Emma. När jag kom till Emma så vaer hon inte riktigt färdig.Efter ett tag blev hon färdig och vi cyklade till badet.

 

Det var kul att simma. Jag och Eemma simmade 1000 meter så det var jätte bra. Efter vi hade simmart så bastade vi och det var jätte skönt.Sen så cyklade jag och Emma till burlövcenteroch åt lunch där. Vi åt på pölsemannen och det var gott. Sen gick vi in på Coop Forum.Där köpte  jag en dricka och tugummi och Emma köpte ett choklad och en dricka. Sen så cyklade vi hem till Emma.


Hoss Emmaa så var vi vifd datorn. Vi var inne på youtube och kollade på roliga klipp.Sen vid halv sex så var jag tvungen att åka hem för Emma och hennes familj skulle till ett par kompisar.


När jag kom hem så slappasde jag vid teven.Efter en timme var det mat.Drtblev hemmagjorda potatisbullar med salad ,bacon och dt var jätte gott. Jag var jävligt rött så efter maten så gick jag och la mig i min säg och efter några minuter så somnade jag.


Sen klockan åtta så kolade vi poå melodferstivalen och åt glas med bär och havreflan i ettglas och det var jätte gott.Efter melodifestivalen så kollade familjen på en film.


Idag


Idag så vaknade jag lite i nio.Jag och mamma åkte iväg till en affäroch köpte bullar. När vi kom hem så dukade vi sånt och sen så var det frukost.


Efter frukosten så var det dags för städning .Efter städningen såp skrev jag av sammanfattningen av svenskboken på datorn. Efter det så började jag göra en uppgift som hörde till den skriftliga redovisningen i svenskan.


Sen så lämnade vi pappa på jobb men innan det så åkte vi inom McDonald’s och åt lunch där.Efter dert så körde vi pappa till jobb.Sern åkte vi till en leksaksaffär för min familjs kompisars son fyllde år i Tisdags så vi har varit på kalas hos dem idag så vi köpte present till honom.


Efter dset så åkte vi hem igen. När vi kom hem så bytade vi om och sen så åkte vi till kalaset. Det var kul på kalset, min familjs kompisar har en stor släkt så det var mycket folk men det var kul. På kalaset så bjöd dem både på kakor och tårta och det var jätte gott. Efter vi hade ätit kaka och tårta så var det present öppning.


När vi kom hem från kalaset så bästemmde vi vad vi skulle ha til middag. Efter det så åkte jag och mamma och handlade till maten.


När vi kom hem så började vi med maten och jag hjälpte till. Efter en halvtimme var det mat. Det blev köttfärslimpa med brunsås, potatis och saltgurka till middag idag och det var jätte gott.


Efter maten så slappade jag lite vid teven. Efter ett tag så bytade jag .Sen vid tjugo i ått så gick jag och mamma ut och sprang. Det gick jätte bra att springa .


När vi kom hem så gick jag och duschade.Nu siter jag här vid datorn och chillar men bye bye alla läsareJ

Presentation


Hejsan vad kul att du har hittat hitt:) Jag heter Ellen och är en glad och galen tjej hahaha som älskar att sjunga,spela teater,vara med kompisar och att träna.Spelar både tennis och är ute och springer när jag har tid :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag fortsätter med att ha "musik tips" eller ni vill att jag ska ha "dagens låt" i stället
 Fortsätta att ha "musik tips"
 Vet inte riktigt,tycker om båda två
 Ha"Dagens låt" istället
 Bry mig inte!!!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna något i gästboken

Här kan du översätta min blogg på olika språk

Bilder

             


Ovido - Quiz & Flashcards