sellen

Alla inlägg under april 2013

Av sellen - 28 april 2013 17:22

Tjenare alla läsare:) nu har jag precis varit ute och fotograferat blommor men bye bye alla läsare :)

Av sellen - 28 april 2013 14:32

Tjenare alla läsare :) idag vaknade jag lite över halv tio.Jag gick ner där nere och då hade mamma bakat scones till frukost och det var jätte gott.

Efter frukosten ve det dags för städning och det gick bra.Efter städningen gick jag och mamma utomhus sprang.Vi sprang 5,8 kilometer på 48 minuter.Så jag är jätte stolt över mig själv att jag klarade springa 5,8 kilometer utan att stanna.Plus att vi stötte på backar och dem var jätte jobbiga men jag klarade dem ändå så jag är jätte stolt över mig själv.

När jag och mamma kom hem igen så strechade vi.Efter det så åt vi rester från igår.Sen gick jag och duschade. så nu ligger det en trött men en glad tjej i sägen och bara slappar men bye bye alla läsare :)

Av sellen - 26 april 2013 17:02

Tänkte börja med musik tips igen,det var så länge sedan nu ju men bye bye alla läsare:)


Av sellen - 26 april 2013 16:58

Tjenare alla läsareJ Idag hade vi No som första lektion.


Där hade vi läxförhör. Det gick helt okej tyckte jag. När man var klar fick min gå.


Sen hade vi svenska.


Där lyssnade vi på ett kapitel ur boken på en cd.


Efter svensklektionen så hade vi Engelska.


Först fortsatte vi att läsa i våra böcker och sedan svara på frågor. Efter ett tag var det någon som redovisade om sin artist och artistens låt.


Efter engelsk lektionen hade jag Franska.


Dä’r gjorde vi två stycken hör och läsförståelse övningar och det bra tyckte jag.


Sen hade vi matte.


På matten så fortsatte vi att jobba i vårar matteböcker.


Efter matten så var det lunch och efter lunchen var det So.


På So lektionen så fortsatte vi med vårat grupp arbete och det gick bra tyckte jag.


När jag kom hem så var jag först lite vid mobilen .Eftet ett tag kom min lillbror he,m från fritids Efter ett tag kollar jag på teve.Sen klockan fyra så åkte jag och min lillbror till Ica och köpte naturgodis till mig och chips till min lillbror. Vi mötte mamma på vägen dit.


Nu sitter jag här vid datorn och chillar och njuter av att det är Fredag men bye bye alla läsare och ha en trevlig helgJ


Av sellen - 25 april 2013 16:39

Tjenare alla läsare J Idag hade vi No som första lektion.


Där hade först en grupp redovisning. Efter det så fick vi tillbala våra läxförhör som vi gjorde förra veckan. Om man hade något fel så skulle man det och när man hade gjort det så lämnade man in det igen. Jag hade något fel så jag fick rätta men annars tyckte jag ändå att det hade gått bra för mig. Efter det så pratade våran lärare lite kort om jonföreningar och molekylbindning.


Efter No lektionen hade vi matte.


Vi spelaee rettg spel där som handlade om koordinatsystem och det gick bra.


Efter matten hade min grupp No igen.


Då fortsatte vio att prata om jonföreningar och molekylbindningar.Vi fick lite papper med olika uppgifter på så några gick vi igenom tillsammans.


Sen efter No lektionenm så hade vi lunch och efter lunchen hade vi gympa.


På gympan så övae vi på våran dans och det gick bra. Men jag kommer säkert komma bort mig jätte mycket på Tisdag då redovisningen är.


Sen hade vi svenska.


Där lyssnade vi på ett kapitel av boken på en cd. Efter det så fortsatte man att svara på citaten till boken. Om man var färdig med det så jobbade man i sitt ordkunskap häfte.


När jag kom hem så var jag först lite vid mobilen. Efter det så pluggade jag på de franska glosorna som vi har tills imorgon. Efter det pluggade jag no, har förhör i morgon. Mamma och pappa är på Ikea så de hinner inte fixa mat och sånt där så efter jag hade pluggat No så tog jag rester från igår.


Nu ska jag väl om en stund plugga No igenL Ikväll ska jag ut och springa. Sen klockan nio ska jag,mamma och pappa kolla på Revenge. Det hände jätte mycket spännande saker i förra avsnittet så det ska bli jätte spännande att se den idag. Men bye bye alla läsareJ


Ps: Igår beställde mamma biljetter till Selena Gomez konserten i Stockholm i Augusti. Det ska bli jätte kul plus att jag ska gå med bästisen Saga och det gör så det blir ännu roligareJ J

Av sellen - 24 april 2013 18:10

Tjenare alla läsareJ Idag hade vi engelska som första lektion.


Där fortsatte vi med det nya arbetsområdet som vi påbörjade igår. Man saka läsa en bok på engelska och sen efter varje kapitel ska man svara på tre stycken frågor som finns längst bak i boken. Vi läser “I know what you did last summer”


Efter engelsk lektionen så hade vi So.


Där fortsatte vi med vårat grupparbete som vi påbörjade i Fredags och det gick bra.


Sen hade min grupp musik.


Först lyssnade vi på låten som vi skulle spela. Sen spelade vi. Jag sjöng så jag och tre andra gick in ett grupprum och övade. Efter ett tag gick vi in i musikrummet och då sjöng vi och de andra spelade instrument.


Efter Musiken så hade min grupp bild.


Först fick vi lyssna på tre olika låtar. Och så hade vi tre stycken ritpapper framför oss så skulle vi rita en känsla för varje låt. Efter det så skulle vi göra en filmaffich .Någonting på de två olika skisserna som man hade gjort skulle vara med på affischen.


Efter bilden hade vi lunch och efter lunchen hade jag franska.


På franskan så gjorde vi först två stycken hörövningar och det gick väl bra.Sen jobbade vi i våra övningsböcker.


Sen hade vi svenska.


Där så skrev vi föst om våran prao. Våran lärare hade skrivit lite punkter på tavlan som honb ville att vi skulle ha med. När man var kölar med det så fortsatte man att svara på citat från boken som vi läser.


När jag kom hem så kollade jag först lite på tv. Efter ett tag pluggade jag franska. Efter det så pluggade jag No. Efter ett tag kom pappa. Sen tog jag ett break och slappade vid mobilen. Lite i fem så började pappa med maten.Lite över fem kom mamma hem. Efter ett tag var det mat. Det blev kycklinggryta med salad och knäckebröd till middag idag och det var jätte gott.


Om en stund ska jag väl plugga mer No, har läxförhör på Fredag ): Senare i kväll ska jag nog ut och springa men bye bye salla läsare.)


Ps: Selena Gomez kommer ju till både Danmark och Stockholm. Jag och mamma ska kolla på biljetter. Vi kanske ska se henne i Stockholm och då ska jag se henne med bästisen Saga. Det kommer bli as kul så jag hoppas verkligen att vi får biljetter.

Av sellen - 18 april 2013 11:02

Tjenare alla läsare:) förlåt för den jätte dålig uppdateringen men jag har haft mycket att göra. Det har varit läxor,läxförhör och arbeten som ska vara klara .


Idag hade vi No som första lektion.Där pratade vi om balanseringsövningar,hur man balenserar kemiska tecken.Efter det kollde vi på en film.Efter det hade vi läxför på läxan som vi hade till idag.Det gick bra tyckte jag.


Efter No lektionen nså hade vi matte.


Där fortsatte vi att jobba i matteböckerna.Slutet av lektionen så gjorde vi propblemlösningar och det gick bra.


Nu har min grupp håltimme.Så nu sitter jag här på bibloteket vid deras dator men bye bye alla läsare:)

Av sellen - 13 april 2013 17:36


Tjenare alla läsareJ Nu har vi precis ätit. Det blev rygg biff och salad och det var jätte gott. För en halvtimme sedan kom jag, pappa och min lillbro hem från bowling. Det var jätte kul att bowla tyckte jag. Pappa vann överlägset mot mig och min lillbror. Första rundan vann jag över min lillbror och andra rundan vann han så det blev oavgjort.


Annars har det inte hänt något speciellt. Jag har pluggat och varit ute och sprungit. Imorgon ska jag träna på gymmet på morgonen. Sen på kvällen ska jag och Emma på konsert men bye bye alla läsare:)

Presentation


Hejsan vad kul att du har hittat hitt:) Jag heter Ellen och är en glad och galen tjej hahaha som älskar att sjunga,spela teater,vara med kompisar och att träna.Spelar både tennis och är ute och springer när jag har tid :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag fortsätter med att ha "musik tips" eller ni vill att jag ska ha "dagens låt" i stället
 Fortsätta att ha "musik tips"
 Vet inte riktigt,tycker om båda två
 Ha"Dagens låt" istället
 Bry mig inte!!!!!

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna något i gästboken

Här kan du översätta min blogg på olika språk

Bilder

             


Ovido - Quiz & Flashcards