sellen

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av sellen - 20 juli 2012 14:17

Hej alla läsare!!!!!!!! Nu är jag hemma från semestern och vi kom hem igår. Jag har varit i Danmark och i Berlin. Vi körde tidigt på morgonen förra tisdagen till Danmark. Det tog tid men efter några timmar kom vi till hotellet och vi började packa upp och sen gick ner till deras pool. När vi hade badat så åt vi middag och middagen var jättegod tyckte jag. Efter maten gick vi liten runda i parken och hade det mysigt. När vi sen kom till hotellet så åt vi godis och spelade kort och kollade på tv lite.



Nästa dag gick vi också upp tidigt för vi skulle till Legoland. Vi åt frukost och sen åkte vi och jag somnade i bilen för jag inte hade kunnat somna. På Legoland åkte vi mycket karuseller jag ,min pappa och min lillebror åkte polarian som är en ny karusell på Legoland, den var jätterolig tyckte jag. Men min lillebror tyckte den varför snabb så han blev ledsen Det fanns robotarmar och man kunde välja hur den skulle gå och jag och pappa åkte och jag hade valt de värsta rörelserna nämligen upp och ner och massa annat galet men det var jättekul hahaha. Det regnade lite men sen blev vädret bra igen. Asså jag kan inte fatta att de kan göra en helt stad av lego asså det är helt sjukt när man kollar på det liksom alla detaljer och effekter och allt sånt där. Sen efter många många timmar åkte vi tillbaka till hotellet och slappade vi tv:en och sen somnade alla.

 




Nästa dag åkte vi till Tyskland och kollade på olika fiskar och sköldpaddar och det var coolt men vi trodde stället skulle vara större så vi blev lite besvikna. Efter vi hade varit där gick vi lite i den här staden där det här stället med fiskarna och skölpaddorna var och vi köpte glass och sen efter det åkte vi till hotellet i Tyskland. Hotellet var väldigt fint och vi bode i ett torn hahaha. Vi packade upp och jag och min lillebror hållde på att bråka på skoj då alltså och sen skulle vi gå ut och äta. Vi gick och det såg lite övergivet ut men vi såg en resturang men mina föräldrar ville inte gå in för att det såg övergivet ut men sen kom ett par och gick in i resturangen och då gick vi också in. Resturangen var jättefin och den var grekisk,maten var jättegod så man blev jättemätt så det var svårt att gå sen hahaha. Efter vi hade ätit gick vi till en supermarket och köpte något att dricka och sen spelade vi kort på kvällen.

 



Nästa dag åkte vi till Berlin och det tog väldigt lång tid men tillslut kom vi fram till hotellet. Hotellet var fint ock lite annorlunda och det var som ett vadrahem typ och det var mycket ungdomar där. Vi började packa upp lite och sen efter en stund så gick vi till East side gallery där det fanns en mur som är en del av gamla Berlin muren och på den var det konstverk. Efter vi hade kollat där så gick vi till en strandbar och jag och min lillebror fick varsin dricka och pappa och mamma tog en öl. Sen gick vi och kollade lite och sen åt jag kebab och min mamma och pappa åt pizza. Nästa dag åkte vi tunnelbana till ett tekniskt museum.Det var kul att och kolla på alla saker på museumet och får reda på lite historia även om tysklands historia är hämsk. När vi hade varit där åkte vi till Brandenburger Tor och där fanns det parad gator runt om kring där Hitler hade haft tal och massa krigsvangnar hade paserat. Sen åkte vi till Check point Charlie för där var gränsen mellan öst och väst. Nästa dag åkte vi till ett jättestort varuhus och där var jätte mycket folk. Allting var jätte dyrt där så jag köpte ingenting där.

 




Nästa dag åkte vi till ett ställe som hete Tropical islands som är ett badland inomhus med sandstränder och tropisk regnskog, Det var jättekul där för det fanns olika basänger och vattenrutschibanor. Jag och familjen badade jätte mycket och det var varmt och man fick god mat. Det var så härligt för de hade öppet hela natten så när klockan nästan var tolv på natten så badade jag och familjen. Vi sov i ett tällt, jag hade svårt att sova för det var vissa som inte hade gott och lagt sig som skrek och sen hörde man vattenfallen. Tropical islands var över mina förventningar så jag rekomendera den verkligen. Synd att det var så dyrt så vi sov där bara en natt men det är ju bra att man vet att den finns så kan man ju åka dit fler gånger. Men bye bye bye bloggen<3


  

Presentation


Hejsan vad kul att du har hittat hitt:) Jag heter Ellen och är en glad och galen tjej hahaha som älskar att sjunga,spela teater,vara med kompisar och att träna.Spelar både tennis och är ute och springer när jag har tid :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni att jag fortsätter med att ha "musik tips" eller ni vill att jag ska ha "dagens låt" i stället
 Fortsätta att ha "musik tips"
 Vet inte riktigt,tycker om båda två
 Ha"Dagens låt" istället
 Bry mig inte!!!!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna något i gästboken

Här kan du översätta min blogg på olika språk

Bilder

             


Ovido - Quiz & Flashcards