sellen

Av sellen - 19 juli 2013 15:04

Tjenare alla läsare:) Nu är jag hemma från Turkiet.Vi flög till Turkiet och sen fick vi ta buss från flygplatsen till hotellet.När vi kom till hotellet så chekade vi in.När vi kom till hotellrumet så packade vi upp tandborstar och sånt inför läggdags för att vi kom dit när klockan var mer än två på natten.

I fredsags så badade vi nästan hela dagen.Vi badade både i poolen och på stranden.Det fanns två pooler på hotellet så vi provade båda. Efter några timmar så provade vi stranden. Jag tyckte standen var helt okej.det fanns många solstolar men det var väldigt steningt så man fick se upp så man inte trampade på någon stor sten när man simmade. När klockan var halv åtta så mötte vi mina kusiner som också var i turkiet som bodde på ett hotell som var en bit i från vårat. Vi bodde i en stad som hete Gumbet så vi gick runt där och försökte hitta en resturang där vi kunde äta.Vi hittade en resturang och där åt jag en hawaii pizza och den var riktig god.När vi var färdiga så kollade vi i affärer.Det var jätte jobbigt för att dem som jobbade på resturangen eller i affären stod utanför och försökte locka in en i affären/resturangen.Om man gick in i en affär så följde dem efter en så man kunde inte kolla på grejerna lung och ro liksom.När vi kom tillbaka till hotellet vid elva tiden så var det en eld show så vi kollade på den och det var jättecoolt tyckte jag.

I lördags så badade vi poolen på förmiddagen. Efter vi hade ätit lunch så mötte vi mina kusiner på standen och så badade vi.Efter en timme gick vi tillbaka till våra hotell och då fortsatte jag och familjen att bada i poolen. Sen vid åtta så mötte vi mina kusiner så tog vi buss in till en stad som hete Bodrum.När vi kom dit så var alla hungriga så vi fick leta efter en  resturang.Vi hittade en resturang och där åt jag  kycklingschnitzel och den var riktig god.När vi var färdiga så shopade vi.I bodrum var dem inte lika på liksom som dem var i Gumbet där vi bodde så det var skönt. När vi var inne i en skoaffär så hittade jag ett par jätte snygga leopard skor så jag köpte dem och jag är jätte glad för det för dem är as snygga.När vi kom tillbaka till hotellet senare på kvällen så spelade jag occh familjen kort och åt chips.

I Söndags så badade vi i pollen på förmiddagen.Efter vi hade ätit lunch så gick jag och mamma och badade på straden.Medans vi gjorde det så fortsatte min pappa och lillbror bada i poolen. Det var jätte skönt i havet tyckte jag.När jag och mamma hade badat på färdigt så köpte vi glass.Min kusin linnea fyllde tjugo år så på kvällen så åt vi på resturang och firade henne.På resturangen så åt jag kyckling med svamp det var någon kinesisk maträtt och det var jättegott.Linnea fick  dem födelsdags tårta som vi fick smaka på som var väldigt god. När vi kom tillbaka till hotellet senatre på kvällen så sat jag och familjen ute på våran balkong och pratade.

I måndags badade vi i poolen både på förmiddagen och lite på eftermiddagen.Vid fem tiden så åkte jag och familjen buss in till Bodrum.När vi kom dit så gick vi i affärer.Vi gick in i en kläddesaffär och då köpte jag en jätte snygg tröja.Det var en svart tröja med en döskalle på. Efter en timme eller så gick vi till ett ställe och åt kebbab.Man kunde välja mellan kyckling och biff i kebbaben.  jag valde kyckling men det kändes mer som kyckling i pitabröd och så lite salad och sås så jag blev lite besvoken men det var ändå gott.När vi var klara så gick vi rut lite till.Senare så drack vi kaffe och åt kakka på ett kaffe.Sen hittade vi ett litet köpcenter så vi kollade där.Sen åkte vi tillbaka till hotellet och då surfade jag lite.

I tisdags så gick vi upp tidigt och åt frukost och sånt.Sen åkte vi buss till en strand som hete "Camel beach". Det tog 40 minuter med bussen.När vi kom dit var det första vi gjorde var att hoppa i vattnet. Det var kallt i vattnet men ändå skönt eftersom det var så varmt. Vattnet var klart och fint så man kunde se botten så det gillade vi jättemycket. Min lillbror hade köpt ett cyklop och jag fick låna den och det var jätte collt för man såg fiskar och allting. Det fanns inte bara kamerler på stranden utan det fanns också fåglar och höns och dem kollade jag och mi lillbror efter vi hade badat ett tag. Efter det så badade vi igen och sen åt vi lunch där på en resturang.Vi åt hamburgare och det var jätte gott. När vi var färdiga så badade vi igen en liten stund.Sen tog vi bussen tillbaka till hotellet och där badade vi poolen.Vid halv åtta så gick vi längst strandpromenaden för att se om det fanns någon resturang att äta på där.Vi hittade en resturang och där åt jag kycklingschnitzel och det var jättegott.Jag och min lillbror delade på en drink och på en glass till efterrätt.Glassen var jätte god men inte drinken. När vi var färdiga så fortsatte vi kolla längst strandpromenaden.Efter det så gick vi tillbaka till hotellet och då spelade vi kort.

I onsdags så badade vi poolen nästan hela dagen.Vid sex tiden åkte vi buss in till Bodrum. När vi kom dit så kollade vi i affärer.Efter någon timme så var vi hungriga så då letade vi efter resturang.Vi hittade en resturag och där åt jag spaghetti med köttfärssås.Men den var annorlunda änn vi har i Sverige men den var ändå god. När vi var färdiga så skulle vi kolla på ett av dem sju underverken.Först hittade vi inte och sen när vi hittade stället där det var så var det stängt.Så vi fortsatte att kolla lite affärer.Sen gick vi till ett kaffe och åt en muffin och drack kaffe.När vi kom tillbaka till hotellet så satt vi ute på balkongen och pratade.

Igår så gick vi upp tidigt och åt frrukost och sånt.Sen badade vi i poolen i tjugo minuter eller något.Efter det gick vi till hotellrum och packade ner det alldra sista.Sen kom bussen och hämtade oss och körde oss till flygplatsen.På flygplatsen så var man ju tvungen att gå igenom massa kontroler och lämna in väskan och sånt.Efter kontrolerna gick vi in i en affär där det fanns allt möjligt godis,väskor,parfymer,leksaker.Efter det så åt vi hamburgare och sen var det dags att hoppa på flyget.Vi landade vid 4 tiden.När vi hade hämtat våra väskor och sånt där fick vi ta en taxi hem.

Jag har haft det jätttrevligt och turkiet. Turkiet är jätte fint så dit åker gärna igen.Maten var jätte god.Jobbigt att dom som jobbar i affärerna följer efter en i affären.Men det är sånt man får leva med ,det är deras jobb liksom men bye bye alla läsare:) mycket

jag och mamma i det klara och fina vattnet på "Camel beach"

fina utsikten från Bodrums hamn:)

den jättegoda pizzan som jag åt i Gumbet

jag på resturangen som vi hittade längst stromenadaden i Gumbet

glassen som jag och min lillbror delade på

Här sitter jag och min familj och mina två kusiner och min moster på en resturang på min kusin Linneas födelsedag.

Den  jättegoda kycklingschnitzeln som jag åt

En av fåglarna som fanns på "Camel beach"

jag,pappa och min lillbror på en brygga på "Camel beach"

spaghetti och köttfärssåsen som jag åt som var lite annorlunda än den vi har här i Sverige

min fina familj i Bodrum <3

Ett stort ballongbröd som man fick som förrätt på många resturanger .Brödet var jättegott.

Min lillbror och en katt leker med min lillebrors laserperkare :)<3

Av sellen - 10 juli 2013 22:09

Tjenare alla läsare:) Idag bvaknade jag av att mamma väckte mig och sa att det var frukost.Efter frukosten försökte jag ladda ner spotify på min nya dator men det funkade inte av någon konstig anledning. Jag försökte och försökte ladda ner spotify men det gick inte, så jag började packa istället för i morgon åker vi till Turkiet och det ska bli kul och skönt. När jag hade packat klart så gick jag ut en runda.

När jag kom hem igen så installerade jag sims på min nya dator.Efter ett tag var det lunch.Det blev pytt i panna med stekt ägg till lunch idag och till efterätt blev det jordgubbar. Efter maten fortsatte jag installer sims.När jag var färdig med det så spelade jag mitt nya sims "Semester paradis" Man kan äga ett hotell och jag fattade inte riktigt hur man skulle göra och hur man byggde själva hotellet och sånt där men det ordanade sig så det blev kul sen.

Efter några timmar bvar det mat.Det blev spagetti och köttfärssås med salad och vitlökdbröd och det var jättegott. Efter msten fortsatte jag att spela. Nu sitter jag här vid datorn och slaopar men bye bye alla läsare:)

Ps: jag kommer kanske inte kunna blogga nu när vi är i turkiet. Men jag hoppas att det finns internet så jag kan skriva härr på bloggen men annars skriver jag när vi kommer hem :)

Av sellen - 9 juli 2013 22:10

Tjenare alla läsare:) Idag vaknade jag av att mamma väckte mig och sa att det var frukost.Det blev varmabullar idag till frukost och det var jättegott.Efter frukosten åkte bvi hem till mormor och morfar och lämmde våran katt Tarzan. Vi ska till Turkiet så han får bo där då. När vi hade varit där så åkte vi och hämtade mammas pass.Sen åkte vi till sjukhuset och hämtade något intyg. Sen åkte vi och åt Gyros och det var jätte gott. Sen åkte vi hem igen.

När vi kom hem så slappade vi bara lite och sen åkte jag och familjen ner till stranden och badade.Vattnet var skönt så det var jätteskönt att doppa sig för det har vait jättevarm idagt.När vi hade badat och solat så köpte vi glass.Efter nån timme så åkte vi hem igen.Då duschade vi och sen åt vi middag hoss Hampus famil.j Till mat blev det nån färsspett,olika slags korvar,salad och vitlöksbröd och det var väldigt gott. Efter maten var jag och Hampus var vid datorn först och sen var jag och hans ena bror och min lillbror ute och körde krig.Nu är vi hemma igenm men bye bye alla läsare:)

Av sellen - 8 juli 2013 23:00

Tjenare alla läsare :) idag har det inte hänt så jätte mycket utan i morse så installerade min pappa min nya dator.När han var färdig så provade jag den och den funkade jättebra så det är jag jätteglad över. Jag har skypat med Saga idag och det var trevligt och allt var bra med henne.Sen har jag också varit ute idag och då tog jag lite foton.

Klockan sju så hade mamma och tre andra ledare från Friskis och Svettis ett färgpass och det var jag med på och det var jättekul och det var mycket folk då det var jätte trevligt. När jag och mamma kom hem så klädde vi om till badklädder sen åkte jag och familjen ner till stranden och åt Macdonalds och badade.Det var jättekallt i vinden men det var ganska skönt i vattnet då det var skönt att ta ett dopp.

När vi kom hem igen så duschade vi. Nu sitter här en trött tjej vid mobilen och slappar men bye bye alla läsare:)

Av sellen - 7 juli 2013 20:53

Idag har det varit en stor dag för jag har nämligen konfirmerat mig idag. Det bar jättekul och allt gick precis som det skulle.När vi var färdigs så ville man göra om det för det var så kul och det gick så snabbt. Alls var jätte nervösa när vi skulle in i kyrkan men när man stod där och läste sin predikan så kom det ett lugn in i en iallafall för mig.

Efter gudstjänsten så stod vi utan för kyrkan och folk tog massvis med foton. Sen gick vi till församlingshemmet och där sa prästerna förväll till oss och vi konfirmander sa förväll till varandra.Sen åkte vi hem till mig.

När vi kom hem så var det snart mat. Alls släktingar var här och Emma och Hampus familj och det var jättekul att se dem. Till mat blev det färsbiffar,kycklingspett , sallad , kall potatissallad och pestobullar och det var jätte gott .

Ett tag efter maten öppnande jag mina presenter . Mina presenter var jätte fina och jag blev jätte glad för dem. Jag fick blommor ,halsband, armband,pengar ,presentkort. Av mina föräldrar fick jag en ny dator för för på sen andra får jag för utbrott på den i bland för den inte funkar ordentligt och är helt konstig .

Sen var det dags för tårta.Det blev glasstårta och det fanns tre stycken och dem var jätte goda . Nån timme senare så gick gästerna hem men Emma och Hampus stannande kvar.

Först pratade vi lite och sen gick vi ut och körde en boll lek. Sen ville vi ha vattenkrig så Hampus åkte hem till sig och jag bytte om här hemma.Sen åkte jag och Emma till Emma och hämtade hennes badklädder.

Nät vi kom hem så började vattenkriget.Det var as kul men Hampus och min lillebror hade vattenpistoler och jag och Emma hade sprutflaskot för vi hade inte fler pistoler .

Efter vattenkriget så ville vi bada i vatten spelare.Vi körde bollpjätt samtidigt så det var jättekul. Efter det så spelade vi kort och det var kul . Sen var Emma och Hampus tvungna att åks hem men bye bye alla läsare :)

Av sellen - 6 juli 2013 19:28

Tjenare alla läsareJ idag vaknade jag av att min mamma väckte mig och sa att det var frukost. Det blev frukostbullar till frukost idag och det var gott. Efter frukosten åkte mamma och pappa iväg till affären och köpte mat och sånt till i morgon då jag konfirmerar mig. Medans dem handlade var jag och min lillbror här hemma och städade våra rum.

Efter vi hade städat så slappade jag vid mobilen. Senare kom mamma och pappsa hem igen och då började dem laga maten och det som vi ska ha till i morgon. Efter en stund gick jag ut och sprang.Det gick bra att springa idag tyckte jag.

När jag kom hem igen så duschjade jag. Efter det så ringde jag Emma och frågade om hon vile va och det ville hon. När Emma kom så pratade vi först lite Sen gick vi ut där ute och körde en bollek med min lillbror. Sen vill vi köra kasta gris med ballonger med vatten i så vi åkte till Ica. Men på ica hade dem inga ballonger så jag och Emma köpte varsin glass istället. Sen cyklade vi hem till Emma och dem hade ballonger.

När vi kom hem till mig igen så fyllde vi ballongerna med vatten. Det var as kul att köra kasta gris med vatten i ballongerna. Jag och Emma blev väldigt blöta men min lillbor blev bara lite blöt. Men det var bara för att han fick ballongen på sig nere på marken på hans skor och inte på själva kroppen som jag och Emma fick. Efter det så körde jag och Emma ett kortspel. Sen var Emma tvungen att åka hem för hon skulle iväg och fira någon som fyllde 45.

Efter Emma gått så kollade jag på tv.Senare beställde mamma och pappa pizza och nu bar vi precis ätit det och det var jättegott. Nu sitter jag här vid datorn och slappar. Kan inte fatta att jag ska konfirmera mig in morgon. Det ska bli jättekul men man är ju lite nervös förståss för tänk om man glömmer vad man ska säga eller något sånt. Men det löser sig säkert sig men bye bye alla läsareJ

Av sellen - 5 juli 2013 16:31

Tjenare alla läsare:) Här kommer fler underbara musik tips men bye alla läsare och ha en trevlig helg:)

Av sellen - 5 juli 2013 15:40

Tjenare alla läsare :) idag gick jag upp kvart i åtta. Sen gick jag upp och åt frukost. Tjugo i nio körde mamma mig till kyrkan där jag skulle träffa konfirmations gänget.

I kyrkan så övade inför konfirmationen. Vi övade på hur vi skulle stå, våran predikan,sångerna allt liksom . Det gick bra men man är orolig att man glömmer hur man ska stå eller säga på själva konfirmationen.

Efter några timmar så blev det käk. Det blev bullar , yoghurt , saft ,läsk och frukt och det var gott. När vi hade ätit övade vi en timme till ungefär.sen var det slut och då kom mamma och hämtade mig.

När vi kom hem så höll pappa på med lite små detaljer i köket som nu är helt färdigt. Efter en stund började mamma med maten. Det blev köttbullar med makaroner till mig och min lillebror och mamma och pappa åt hamburgare .

Sedan gick jag och badade och läst en bok. Nu sitter jag Hr vid mobilen och slappar.

Igår efter konfirmations träffen så var jag med Emma. Först pratade vi lite och sen åkte hon och jag och min mamma till ett köpcentret och köpte konfirmations klänning till mig. Jag köpte två stycken klänningar. En klänning som är vit med färgglada blommor på och en klänning som har en vit topp och så är kjolen rosa med något mönster och så en kort jeans jacka av något slag till det. Tycker båda är jätte fina och har inte bestämt mig för vilken jag ska ha på konfirmationen.

När vi kom hem så hick jag och Emma till en tennisbana i närheten och spelade tennis. Det var kul men jag sög verkligen tyckte jag men det är för jag inte har spelat på väldigt länge. När vi hade spelat tennis så gick vi hem till Emma och badade hennes pool. Det bar kul men jävligt kallt.

Senare på kvällen så åt Hampus familj hos oss och det gjorde också Emma så det var trevligt .Efter vi hade ätit spelade vi kort och sen var vi ute och spelade någon boll lek  och det var jättekul hihihi men bye bye alla läsare :)

Vilken tycker ni att jag ska ha på konfirmationen ? :)

Hejsan vad kul att du har hittat hitt:) Jag heter Ellen och är en glad och galen tjej hahaha som älskar att sjunga,spela teater,vara med kompisar och att träna.Spelar både tennis och är ute och springer när jag har tid :)

Vill ni att jag fortsätter med att ha "musik tips" eller ni vill att jag ska ha "dagens låt" i stället
 Fortsätta att ha "musik tips"
 Vet inte riktigt,tycker om båda två
 Ha"Dagens låt" istället
 Bry mig inte!!!!!

<<< September 2013

Skriv gärna något i gästboken

Här kan du översätta min blogg på olika språk